onsdag 10 april 2013

Isblommor....

 
 


 
Gjorde en liten dekoration med Julrosor flytande i en skål med vatten till i Lördags men eftersom vintern inte riktigt vill släppa greppet helt än och nätterna fortfarande är frostigt kalla med -5 nu på morgonen så har det bildats ett lager med is i skålen.
Verkar vara ett bra sätt att få lång hållbarhet på de vackra lila blommorna. Den plantan jag plockat dem från fick jag av min systers söner och den har så sjukt många blommor och knoppar så jag måste plocka dem eftersom så de nya små knoparna får chansen att blomma. Sen placerar jag ut dem i små vaser och de håller sig så bra så med.
Ha en skön lillördag alla!
English...
Got a large plant with Helleborus on my birthday from my sisters sons and it blooms soo much so I need to pick the flowers (so the buds can bloom) and keep them in little vases and like this in a bowl with water. The bowl I keep outdoors and we still got frost and cold here so theres ice in the bowl which looks too keep them preserved in a nice way.
Have a nice day!

7 kommentarer:

hemma hos lilla mej sa...

Ååh bara så himla fint.Ha en skön lill-lördag du med.Kramar Rita ♥

Black Feathers sa...

Heisann. ;)

Nydelige bilder du viser i dag. Juleroser er bare så vakre. Koselig å få sånne fine blomster i gave.

Ønsker deg en strålende dag. ;)
Klem Eline. ;)

Rosenhäxan sa...

Hejsan Roligt att du tittade in hos mej. Så nu har jag kollat i din trevliga blogg. Inspirerande med isblommor.
Så vackert.
Ha det så bra i vårsolen
Kram Gittan

Mamma C sa...

Så vackert det blev. Våra knoppar har rådjuren käkat upp.
Kram Mamma C

Arja sa...

Halloj!
Men så vackert!
Ha d gott kram Arja

kråke sa...

Såå vackert och vilken underbar färg:))

kram på dig!

kråke

Wanda Baarman sa...

Greetings from Michigan US. Beautiful! Would love to read in English. Can you add translate to your blog? New follower