lördag 9 mars 2013

Rum och trädgård 2013








 
Gjorde en dag på Rum och trädgårdsmässan i går för att få lite skön ispiration. I helhet tyckte jag mässan hade krympt lite men det gjorde liksom inget alls för flera av utställarna var riktigt bra och hade annorlunda superfina saker. Allt från vackra blomsterarrangemang till stickade kvastskaft, lampskärmar och grislampsgrafitti!
Älskar tex de orangea keramikblommorna med rostiga ståltråds-vallmokapslar av Linda Schillen som man kan finna på Överjärva gård i Solna. Skulle gärna ha ett helt gäng på balkongen eller om jag nu haft egen trädgård i den förståss, tänk att ha dem där under vintern och se de sticka upp ur snön, coolt!
Kommer att visa lite mer utförliga bilder från mässan de kommande dagarna.
Efter mässan var jag med min dotter för att se Yohio och några andra melloartister uppträda i Solna C, lyckan var förståss stor när hon efter en lång tids köande nådde fram för att få en autograf av honom och i dag skall hon dit för att färga sina hårtoppar rosa inför kvällen :D Själv håller jag tummen för Ralf i kväll :)
Ha en bra lördag!
Some pics from yesterdays Room and garden fair where I got a lot of inspiration. Have of corse lots of pix from there so moore is to come :) Have a nice saturday!

8 kommentarer:

Arja sa...

Halloj igen!
Tack för att du delar med dig av mässbilderna :O) Blev också förälskad i blommorna hihi hjärnan gick igång på trassel "äggen" på samma bild!
Ha d gott kram Arja

Anonym sa...

Hade gärna vart med dig på mässan och Em i Solna centrum:)
Inger

Meta sa...

Hej. härligt att få se lite bilder från mässan, lite långt att åka för mig. ser också att du tagit några bilder och adresserat dom till mig. rosorna och den med dörren och tupparna.
hihihi.
Ha en fin helg
Kram Meta

Fågel Blå sa...

Åhhhhhhhhhhhhhhhh vilka underbara mässbilder!
Tack för dessa!
Hoppas du får en fin helg
Kramar Kathrine

Fågel Blå sa...

Åhhhhhhhhhhhhhhhh vilka underbara mässbilder!
Tack för dessa!
Hoppas du får en fin helg
Kramar Kathrine

Anci sa...

Det var mycket fint på mässan, men jag tror att jag tycker ännu mer om dina vackra påskägg !

Kram
Anci

Maliva`s verden sa...

Wow...for en spennende messe du har besøkt. Masse herlige fargeklatter og inspirasjon. Men enig med deg...det teltet over her falt jeg for også;o) Ønsker deg en fortsatt fin søndag. Varm klem fra meg

Uterummet sa...

Åhh så kul att mina rostiga växtstöd och keramik vallmossar fick vara med! Kul och vilken fin blogg du har :)