torsdag 7 mars 2013

Rosiga vintageägg...




 
Har skapat årets första påskägg och det blev vanliga pappägg klädda i rosigt vintagetyg och oblekt lin.
 Funderade först på vilket lim som skulle fungera bäst på både papp och textil och prövade mej fram med ett ägg i textillim och det andra körde jag limpistolen på. Fungerade bra båda två men gillar bäst limpistolen.
 Önskar  någon tips på var man kan köpa billiga ägg man kan dekorera så säger jag ÖB där äggen kostar från 5:- styck.
Där fann jag även de små grå och rosa godisäggen framför påskliljan det är en ny sort från Anthon Bergh med lakrits och mandel i, kan inte riktigt bestämma om jag gillar dem eller inte men inget går ju upp emot deras vanliga mandel-choklad-ägg tycker jag.
Ha det så gott!
Vintage eggs...
I´ve made some vintage-style easter eggs in rosy and grey fabric. I just glued the old textile on some papier mache eggs. The cute small pink and gray eggs are almond-liqourice eggs from Anthon Berg, but I think my fave always will be chocolate-almond-eggs.
Lots of love!

9 kommentarer:

Fågel Blå sa...

Vilka fina ägg du tillverkat!
Duktig du är!
Önskar dej en solig dag
Kramar Kathrine

hemma hos lilla mej sa...

Bara så himla fina ägg har du gjort.Duktig du är.Ha en härlig torsdag.Kramar Rita ♥

Hajan sa...

jag bliver nästan ledsen, så fina
saker som Du gör, jag bliver ledsen för jag tycker det är snålt med kommentarer.
Jag brukar tänka så, men sen tager jag mig själv i öronsnibben och
säger huvudsaken är väl att Du själv är nöjd. Jaha, då får man väl vara glad för fyea kommentarer.
kram frå¨n en undrande gumma.

Anonym sa...

Fina ägg. Köpte själv fem stycken för 1kr styck hos Nille i går!
Tycker det är så roligt att göra och ge bort!
Inger

Fia sa...

Finfina ägg, t o m snyggt godis ♥
Ha en härlig kväll;)) Kram fia

Mycket annat & lite betong sa...

Så fina ägg!
Har en kasse med ägg som jag någon gång ska dekorera. Jag har en limpistol men glömmer att använda den. Bra att du skrev att du limmade med en sådan.

Kram Agneta

Line sa...

Tjing! Tack för tipset. Ja det börjar dra sig så sakta mot påsktider...Dom där stora Anton Berg äggen med mandelmassa inuti är min favorit, och dom är så fina att titta på med ju ;) KRAMEN

Arja sa...

Halloj!
Å´så fina ägg, här är det också äggtillverkning som gäller :O))
och dom där chokladäggen, skulle jag kunna ha som prydnad om dom inte var så fasligt goda hihi.
Önskar dig en fin helg kram Arja

G:a Affären sa...

Påsken är över men jag måste ändå kommentera dina ägg som jag gillar så mycket, jag såg dem i ett annat inlägg också.

Kram
Cia