onsdagen den 13:e februari 2013

Pimpa rosor....








Rosa rosor är kanske inte så där hett romantiska som de röda men jag tycker de är mycket sötare och fortfarande romantiska och passar utmärkt till alla hjärtans dag så som vilken annan dag som helst. 
Ett enkelt sätt att få ett vanligt tiopack med rosor att se mycket ut är att tex korta av stjälkarna och sätta dem i små vaser eller flaskor och sätta dem i en grupp på bordet och genast blir intrycket att det är mer rosor än om de är samlade i en vas. Här har jag dessutom lite Brudslöja med på några.
Omkring har jag strösslat lite snäckor från en härlig strand.

På den nedersta bilden har jag pimpat en solitär (ensam)ros som skall ges bort  med lite brudslöja och några band knutna strax under rosens huvud, banden är en aning längre än rosens stjälk och jag har blandat transparanta och opaka band i rosa nyanser.
Eftersom banden är i textil går de ju att återanvända med.
ha en bra dag!
English...
Pink roses may not be as hot as red when it comes to love and Valentines day but I like them better because they are just so cute. Here I have cut of them short and put them in glasses and that make it seems moore of them. The single rose with Babys breath and ribbons in pink is a simple way to pimp up a flower to give away. Have a nice day!

5 kommentarer:

Sanne sa...

Dear Katta,

pink rorses are my favorites ...always and you arrange them very pretty !!! I have to go out for shopping now, will see if >I could get some such nice roses,too.

Have a cosy day,

Sanne

Anonym sa...

Fint! Ja det går göra många olika små buketter av en enda köpebukett Med.
inger

Lenas trädgård sa...

Så fint! Rosor är alltid vackert...Fina arrangemang du visar.
Ha en bra Valentindag...med mera rosor...?
kram Lena

Mamma C sa...

Så vackert.
Kram Mamma C

Meta sa...

Jätte fint!!
Håller med att det måste ju inte vara röda rosor för att betyda nåt.imorgon får du se mitt arrangemang.
Ha en fin alla hjärtans dag
Kram Meta