lördag 23 februari 2013

Kalanchoe blossfeldiana...





 
Kärt barn har många namn, våreld eller höstglöd är väl de vanligaste namnen på denna färgglada lilla blomma som på svenska byter namn efter årstiden. Nu på våren tycker jag en liten rosa är härligt uppiggande.
Bloggar från lånad dator nu då min egen gått in i sin sista vila r.i.p kära lilla lappen ;)
Här i huvudstaden kikar solen fram i dag och det känns mycket ovant, hade nästan glömt hur den såg ut ju. Men den är såå välkommen :)
Önskar er alla en toppenhelg!
A flower with many colours and many names is this little Kalanchoe that makes a colourspot in my home right now. Pink is my fauvorite.
My lap top have finally done its last blogpost now and while im whaiting for a new one I have borrowed an other one from my family.
Wish you all a nice and sunny weekend!

8 kommentarer:

Arja sa...

Halloj!
Den är helt ljuvligt fin i rosa. Här njöt jag också av morgon solen, men tyvärr gjorde den bara en snabbvisit idag igen.
Ha d gott kram Arja

Anci sa...

Den är sååå söt ! Vilken tur att du kan låna en dator :)

Kram
Anci

Meta sa...

Den är väldigt tacksam att ha tycker jag. Brukar göra lite tårtor av den.
Hoppas det löser sig med datorn, är svårt att vara utan har jag märkt.
Ha en fin helg
Kram Meta

Sanne sa...

Dear Katta,

wonderful colour so romantik with the pastel of teh china !!!
Sun ???
Not here since WEEKS !!!
Does it really exist ?...Here it´s snowing again and sooo cold...

Have a cosy weekend,

SAnne

Sussi.Sussinghurst sa...

Blomsten er dejlig..... men kopperne er FANTASTISKE hi hi ;)

Micupoftea~ sa...

Oh, lovely! These photos are just My Cup of Tea! haha- Visiting from SAT Show Off,
shawn

Gabi sa...

...lovely pink!!!
Bye
Gabi

Fågel Blå sa...

Åhhhhhhhhhhh säger jag bara vilken färg!
Love it!
Underbara bilder!
Hoppas du haft en fin helg!
Kramar Kathrine