söndag 6 januari 2013

Vinterskönhet....







Vinter kan ju vara sagolikt vackert och i december hade vi en av de vackraste jularna på länge men sendan nyår har vi här i Stockholm bara haft slask och fulsnö. Men i dag har vi frost igen och jag kom på mig själv på morgonen att sitta på en stol i köket och bara stirra ut genom fönstret på träden hur vackra och magiska dess grenar ser ut, inte bara grenarna utan allt bli vackert av frost. Jag är kanske en riktig frost-nörd men det bjuder jag på så nu ska jag ut med min kamera. Så tills vidare bjuder jag på decemberbilder så länge. 
Winter can be beautiful or very ugly if the snow gets dirty. This morning I realised I must be a real frost nerd since I was sitting on a kitchen chair  just staring out through my window at the trees that were dreessed in frost, its just magical. So today I will take a walk with mr Canon to try to catch it, until then ill give you some pix from december, Have a nice day!

9 kommentarer:

Arja sa...

Halloj!
Håller med, visst är det vackert med frost & massor utav snö. Tyvärr har vi barmark, funderade att gå ut och kratta framsidan på gamla löv hihi.
Har följt dig ett tag, härlig blogg du har :O))
ha d got kram Arja

Meta sa...

Du har alltid så fina bilder och fint upplägg. Jag blir så glad att titta in till dig!!!
Här har vi vår ute. Igår var det sol och hur härligt som helst för att vara januari och ingen snö. Idag är det lite mulet men dock + grader
Ha en underbar skön söndag.
Kram meta

Fågel Blå sa...

Hej Katta!
Håller med dej om frost, det är så fint!
Underbara bilder!
Önskar dej en fin Kväll
Kramar Kathrine

Mamma C sa...

Jo, här är det en massa fulsnö nu med. Men nu skulle jag vilja att allt försvann och att våren kom med ett brak.
Kram Mamma C

hemma hos lilla mej sa...

Bara så underbara bilder.Fulsnö är inte skoj.Ha en mysig kväll.Kramar Rita ♥

Hajan sa...

Visst är det vackert med snö, och frost. Det vackra gula lövet som
Du tagit bild på är ju jättefint.
Vet Du ,på den tiden när jag målade tavlor i olja, så blev det mest Höst och vintermotiv.
De gick riktigt bra att sälja oxå.
tyvärr slutade jag för 4-5 år sen,
på grund av tidsbrist kan man säga.

Men jag lever ändå, som väl är
lycka till med din fotopromenasd
i dag med kameran.
kram/hajan

Katarina sa...

Hej Hej :O) Länge sedan jag tittade in. Vad många härliga och fina bilder du bjuder på, som vanligt :O)
Önskar dig en god fortsättning på det nya året. Kram Katarina :O)

Anonym sa...

Och inte nog med att du är en frostnörd. Du är en mossnörd ochså! Fast det är jag med så det kanske är ärftligt:) Inger

Katta sa...

Jaa Inger det är det nog :)