lördagen den 26:e januari 2013

Gänglig Pärlhyacint....





Min Pärlhyacint verkar vara av en sort som inte vill sluta växa på höjden. Bara ett par dagar skiljer mellan översta bilden av den och den nedre, kanske svårt att se det på en bild så här men ganska stor skillnad är det. De vackra gamla trådrullarna letade sig fram ur mina gömmor och passar bra med de suddiga korten i bakgrunden. Tycker man klädde sig så otroligt mycket vackrare i kylan förr, kanske inte alltid praktiskt men ändå bara så vackert. Ha en bra fortsättning på lördagen!


5 kommentarer:

Meta sa...

Ja det är så att en del sorter blir högre än andra, synd bara att man inte får veta det när man köper dom.
Håller med dig om korten. Min morfar var skräddare så jag har fina bilder på fam i dessa vackra kläder.
Ha en fin helg
Kram Meta

Ewa`s Galleri sa...

Härligt med vårblommor
Ha en skön kväll

Fågel Blå sa...

Härliga bilder!
Älskar Pärlisar,
Och gamla trådrullar kan man ha till mycket!
Ösnkar dej en finSöndag
Kramar Kathrine

kråke sa...

Längtar så efter pärlisar! Dina är ljuvliga och bilderna likaså:))

kram fina:)

kråke

Mamma C sa...

Det där kallar jag vår.
Kram Mamma C