tisdag 22 januari 2013

En semla för en stjärna...





Är det inte så att varje tisdag mellan nyår och den 12 februari är till för att äta semla? Eller jag kanske missuppfattat det ;) Nu gör jag ju i ärlighetens namn inte det men här har vi i alla fall startat med årets första. 
Lite otraditionellt med stjärnlock blev det.
Ha en god tisdag!
A Swedish tradition in january-february, a creambun called semla!
A cardamom bun filled with almond paste and cream. Not traditionally with stars on but, hey why not!
Most swedes love it.
Have a nice tuesday!

8 kommentarer:

hemma hos lilla mej sa...

Jag tror det är under den tiden.Vad fina dina var ser ut som söta stjärnor.Ha en skön tisdag fina du .Kramar Rita ♥

Country Hill sa...

Wow så vackra och ser så smarriga ut, nu blev jag väldigt sugen på en semla.
Ha en fin dag!
Kram Lena

Fågel Blå sa...

Åhhhhhhhhhhhhh så läckert,
härliga bidler från dej, nu blev jag sugen på semla!
Ha en fin Dag
Kramis Kathrine

Fia sa...

Vilka söta semlor ♥ Jag börjar äta semlor så fort de börjar säljas, o sen blir det väl en i veckan kan jag tro ett tag framöver;) Har en i kylen nu, tror minsann jag ska äta upp den:D Ha det gott! Kram fia ♥

Meta sa...

Ja men visst det är klart att det är så.Hihihi.
Fint med locket.
Ha en fin vecka
Kram Meta

Mamma C sa...

Tror t.o.m. den börjar innan jul;). Jag åt saffranssemlor då.
Kram Mamma C

Hajan sa...

jo jag gillar Wienersemla som
vårt konditori gör, lite måste
man väl festa oxå.
Men jag har missat ett tag, vi har
haft semlor sen straxt efter >Jul.

Ha det bra / önskar Hajan

Blan betong och gammeldags pioner sa...

mums såg ju såååå goda ut! Härligt med stjärnlock....kanske skulle våga sig på ett hjärtanlock till alla hjärtans dag!!! Tack för tipset!!! Ha missat några inlägg måste läsa dem nu!!! Ha en fin fortsatt torsdag kram från Maja