måndag 14 januari 2013

Den vackraste boken










Precis innan jul var jag ute och handlade julklappar med min dotter, när vi kom förbi en barnbokhandel på Odengatan så fastnade våra bådas blickar på ett sagolikt vackert bokomslag i skyltfönstret. 
Vi kom på oss själva med att bara stå och stirra på den fantastiskt vackert illustrerade men klassiska sagan Snövit av bröderna Grimm men här illustrerad av Benjamin Lacombe
Vi gick in för att kolla in boken och eftersom den i fönstret var det sista exet i butiken då blev jag tvungen att snabbt skynda mej tillbaka senare för att köpa detta ex, fick bara inte missa det! Gissa lyckan i ögonen min dotter då hon på julaftonen öppnade paketet. 
Jag fullkomligt älskar dessa vackra illustrationer!
Ha en bra dag!
A few days before christmas me and my doughter were in city for some christmas shopping. Suddenly we just stopt our steps outside  the window of a bookstore.
Our eyses could not let go of this magically beautyful book of Snow white by the Grimm brothers. This time illustrated by Benjamin Lacombe. I just had to hurry back toby it for her and guess how her eyes glowed when she opened this present on christmas  eve.
Have a nice day!

8 kommentarer:

Anci sa...

Jag förstår dig och håller med !

Kram
Anci

Fia sa...

Såå vackra bilder, har aldrig sett den versionen innan <3 Ha en härlig måndag! Kram fia

Hajan sa...

Säger som Fia, det var det finaste jag sett på länge.
Jag trodde det var en Japansk
upplaga, men det var det ju inte.
Hoppas din dotter är rädd om den,
kan bli av värde en gång i tiden.
u har så fina bilder själv,
Du är toppenduktig.

kram/Harriet

G:a Affären sa...

Men, jag blir helt tagen av bilderna, så sagolika i både färg och form. Jag förstår att din dotter blev både lycklig och överraskad!

Jag har missat så många inlägg hos dig men jag behöver tid när jag är in hit, vill inte hasta förbi utan njuta. Det ska jag göra nu!

Kramar
Cia

Anonym sa...

Ja den var ovanlig och jättefin!Är du nöjd med täcket?
Inger

Katta sa...

Ja Inger jag är jättenöjd med täcket, det har verkligen hittat hem ;)

Mamma C sa...

Åhh, vilka vackra bilder, förstår att hon blev lycklig när hon öppnade paketet.
Kram Mamma C

Blan betong och gammeldags pioner sa...

Hej finaste Katta!!! Vilken underbar bok...vilka illustrationer....o vilka vackra bilder du bjuder på...var ju tvungen att läsa ikapp lite ha missat några inlägg....vilket läckert svart skåp..ha du målat själv o i så fall vilken färg har du använt???? stor kram från Maja