tisdag 11 december 2012

Liten Julrosdekoration...


 

 
Några stora juldekorationer har jag inte gjort här hemma i år. Däremot har några blommor från min Helleborus fått flytta ner i olika vaser i stället den trivdes inte alls här inne i värmen så det fick bli små snittblommor av den i stället. Den här flugsvampen är iofs egentligen en ljuslykta från House doctor men funkar lika bra till en liten blomsterdekoration, här har jag lite lav i botten som stöd för de små blommorna samt en slinga från en Murgröna i den ena och en slinga från Plättar i luften i den andra.
Någon som kollade in Nobelfesten i går?
Underbara dekorationer tycker jag ljust, luftigt och modernt. Fick mej också att minnas den dekoration jag var med och gjorde på samma ställe för nästan exakt ett år sen där också temat var klot. Klicka här för att se.
Some little and simple flowerdecorations i´ve made form Helleborusflowers i´ve cut of from a plant that did not like the warm we have inside the house. The toadstool actually are a candleholderfor tealights and comes from House Doctor.

7 kommentarer:

hemma hos lilla mej sa...

Bara så söta dekorationer.Kollade på nobelfesten igår och det var mycket fint att kolla på .Ha en mysig kväll .Kramar Rita ♥

Katta sa...

Tack Rita :)

Euroflorist sa...

Jättesöt blomsterdekoration :). God jul!

Ewa`s Galleri sa...

Jättefint med små enkla dekorationer
Och jättefna bilder på dekorationen i stadshuset
Ha en skön kväll

Katta sa...

Tack och God jul till er med på Euroflortist :)

Tack Ewa, och ha en skön kväll du med!

Mamma C sa...

Nix, kollade inte på nobelfesten igår. Det var jättesöta dekorationer du gjort.
Kram Mamma C

Viola sa...

Ville titta in och önska en mysig lussedag, här har vi -19...lite för kallt för mig, kram