lördag 1 december 2012

Krans och girlang av Hyacintblommor...





 
Dagen innan första advent pysslas det väl för fullt i slott och koja kan jag tänka mej. Själv hade jag en Hyacint som blommade för fullt härinne men det visade sig vara den sorten som doftar starkt och vi har allergiker i familjen så nåt måste göras med den. Här har jag gjort två varianter med avplockade Hyacintblommor som jag trätt på ståltråd (myrtentråd) sedan virat runt en liten spretig krans av blåbärsris och låtit  blommorna på sina ståltrådar spreta lite vilt de med. Sen blev det även en liten girlang av lingonris och Hyasintblommor som även den lindades med myrtentråd. Här har jag fotat dem inomhus men de har fått flytta ut så ingen ska behöva få allergi här inne. Ha en trevlig första advent alla!
Today I´ve made some wreaths for advent. One with bluberry twigs and Hyacinth flowers and one whortleyberry wreath also with Hyacintflowers on wire. The pics are taken inside  my home exept the last one but i´ve placed them all outside so no one will get an allergic reaction since these Hyacints had a strong scent. Have a nice advent all!

5 kommentarer:

Meta sa...

vad fint och sirligt det var med hyacintblommorna. Men hur länge håller de sig så där?
Ha en fin fortsättning på adventshelgen
Kram Meta

Katta sa...

Meta. Jag har som sagt fått hänga/lägga ut mina Hyacintdekorationer pga allergi och vi har det inglasat så de klarar sig ganska bra då tack vare kylan. Inomhus kan de klara sig ett par dar med. Katta

Ewa`s Galleri sa...

Oh vad fint
Ha en skön 1:a advent

Maria at inredningsvis.se sa...

ÅHHHH vilket mysigt inlägg:) Har du twitter eller fb på din blogg???

Gillar du inredning kan du kolla in min blogg:)

ha en fin advent

LOVE Maria från inredningsvis.se
(sverige)

Anonym sa...

Vilken bra ide med hyacinterna!

Inger