tisdag 9 oktober 2012

Lite så som...





 
Lite så som hösten ser ut nu. Löven går i rött och gult, blommor finns det en hel del av fortfarande i trädgårdarna men de börjar bli lite bruna i kanten. Mitt öga ser något vackert i det med. Fick en fråga i ett tidigare inlägg ifall dessa ljuslyktor i lotusform är i betong men de är i marmor och köptes i butiken Turquoise när de fortfarande fanns. Elina som hade den butiken har nu en ny butik vid namn Agencies turQuoise och finns här.
The way it is now...
I think this pics represent the fall the way it is now. Red and yellow leavs, still a lot of flowers in the gardens even if they now are getting a little brown in the edge. My eys can see some beauty in that too. I had a question about these candelholders if the were in concrete, but it´s marble. Lots of love!

8 kommentarer:

Mamma C sa...

Håller med dig, jag ser något vackert i de blommor som finns kvar i trädgården. Även om dom börjar att ändra färg.
Kram Mamma C

annashusidingtuna sa...

Hej!
Visst är hösten vacker!
Älskar dessa härliga färger.

Inte visste jag att turqise butiken hade slagit igen, är det bara webb-butik nu då eller?
Ha en bra onsdag.
Kram Anna

Fågel Blå sa...

Så vackra bilder helt underbara!
Önskar dej en fin höstdag!
kramar Kathrine

Sanne sa...

Dear Katta,

love your light autumndecoration !!! Only one flower or leave is enough to get the right feeling..

Have a cosy evening,
Sanne

Karla sa...

Hej! Mitt öga ser också det vackra i de bruna blommor du visar! Konstigt? NEJ! Det är så fina...jag funderar på att ta in jag med några hortensia blommor...de påminner om dina ;o)
Ha det bra,Karla.

Katarina sa...

Vilka fantastiskt fina bilder du tar :O) Jag blir glad av att titta på dem. Hoppas att allt är bra med dig.
Ha en fin dag. Kram Katarina :O)

Hajan sa...

Det är klart man gläds med sin trädgård,bara Julen har varit
längtar man till våren igen,och önskar man fpår vara med ett tag till.
Det tillhör min ålder,----
kram

kråke sa...

Såååååå vackert med hortensia, dina bilder är ljuvliga, speglar verkligen höstens färger nu:))

Kram på dig och ha en härlig helg:)

kråke