fredag 7 september 2012

Den hippa lilla tantblomman...





Cyklamen den lilla tantblomman som nästan blivit lite hipp på senare år har sin säsong just nu. Fast det med tantblomma och hipp det står jag för att det är min egen lilla uppfattning om den egentligen söta blomman med hjärtformade blad och söta knoppar på de märkligt formade kronblommorna. Finns ju i flera former och passar lika bra i grupper med andra eller bara helt solo i en enkel kruka som här. Älskar säsongsblommor. de gör vardagen lite roligare tycker jag. Ha en fin fredag alla!
Cyclamen is a flower I used to think that only older ladys liked :) Well now its so that Ive realised that i do like them to so eather im an old lady now or its so that this flower becomed a little bit hip? anyway I really do like this thing with changing flowers after season. Have a nice friday everyone!


5 kommentarer:

hemma hos lilla mej sa...

Bara så himla fina och gulliga bilder.Fint med tant blomman och dom små sakerna på brickan...Önskar dej en mysig fredag.Kramar Rita ♥

Ewa`s Galleri sa...

Jättefint med cyklamen
Men hemma hos mig blir de inte gamla ,har aldrig lyckats med dem
Fina bilder
Ha en skön helg

Katarina sa...

Jag tycker också om cyklamen, den är så tjusig i all sin prakt :O) Synd att det är så svårt att hålla den. Önskar dig en trevlig helg. Kramar Katarina.

G:a Affären sa...

Nu har jag med din hjälp fått upp ögonen hur fin den blomman egentligen är. Jag har aldrig haft någon, men kanske en tantblomma får följa med hem nästa gång.
Önskar dig en fin helg!

Kramar/ Cia

lugnet sa...

Tycker dom är jättesöta! Fina bilder som alltid Katta!
Ja, jag tror vi hälsat för länge sedan, eller om jag känner igen dig från bloggen:) Brukar känna igen ansikten, däremot namn har jag svårare för.
Trevlig Helg!
Kram//Ulrica