torsdag 19 juli 2012

I Konungens rabatt...



Tog en liten kvällsutflykt till Drottningholms slottspark häromkvällen när solen var på väg ner och vattnet låg spegelblankt i dammarna. Välkomna med in...


Grinden från slottet ut till den stora barock-trädgården vidare in i laburinter av grönt där man kan springa och leka  och gömma sig för varandra skulle varit bra med ett flygfoto över detta men tyvärr hade jag lämnat luftballongen hemma ;)...


I konungens rabatt...




Kanske lite för beige i smaken i mitt tycke men jag tror de har försökt att matcha huset ehummm förlåt slottets blekgula väggar.


Någon har i alla fall varit kreativ med proppskåpet :)



Åh hoppsan, inte en enda bild på slottet men det var ju inte det det här skulle handla om. Skönt var det att vandra här i lugnet på kvällen efter turisternas hemgång och att ha nästan hela parken för sig själv tills solen gick ner över Näckrosdammen.
The end.


 English.
These are some picks from Drottningholms garden. This is the garden to the castle where our King and Queen lives.


4 kommentarer:

Anci sa...

Unerbart inlägg ! Jag njuter av dina vackra bilder och även texten.
Du gjorde som jag när jag var på teatern där, inga bilder på själva byggnaden :)

Kramar
Anci

kråke sa...

Såååå vackert!:))

Kram på dig!

kråke

Elsa och Helena sa...

Åhh så vackert...jag kan se framför mig hur damer med höga pudrade peruker leker titt ut med lika pudrade herrar med damasker. Herrarna bugar sirligt för damerna och gör kurtis:):)

Tack för härligt inlägg...som du märker kom fantasin igång av din text och fotona!

KRAM Helena

Mamma C sa...

Så vackert, vilket ställe att ströva omkring på.
Kram Mamma C