söndag 29 april 2012

Vackraste Penseérna...




Årets färg på Penseér i allafall hemma hos mej är de här. Mörkaste lila nästan svart och en ljusare rosa-lila nyans, måste nog gå ner och köpa några till i samma kulörer. Nu är det varmt nog att ha dem ute dygnet runt med så de ska få flytta ut på riktigt nu. Ha en skön söndag alla!
The darkest of purple nearly black and som kind of pink-purple is my favourite colours of Pansys this spring. Just lovley, think I need to go and by some more of them now when its warm enough to keep them on the balcony. Have a nice sunday!

7 kommentarer:

4U2 sa...

Köpte svarta perenna violer en gång. Tyvärr planterades de i skuggig parti så de syntes inte och när vi kom hem från semester och jag skulle plantera om ... var de döda. Så kan det gå.
Önskar dig en fin söndag.

Fågel Blå sa...

Vilka underbart fina peenser!
Åhh vad Mysigt med Våren!
ha en fin söndag
karmatr Kathtrine

Anci sa...

De är så söta. Jag ska nog också köpa :)

Kram
Anci

Charlotta sa...

Penséer är bara för underbara. Fantastiskt vackra färger du har hittat. Annars gillar jag nog "ansiktsvrianterna" bäst. :)

Mitt liv - Mina drömmar sa...

I år har jag faktiskt inte köpt några penseer... men en liten viol hamnade i den gamla zinkvattenkannan iallafall:)

Vackra färger på dina!

Kram Annica

Lisa.L sa...

Otrooooligt vacker :D känner dock att jag måste vänta ett tag till med uteblommorna här uppe i norr ;P kram

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Så vackra!
Penseér är verkligen underbara vårblommor. Så skira till utseendet, med tuffa nog att klara de något ostadiga första vårveckorna. :-)

Ha en riktigt fin 1 maj imorgon!