onsdag 4 april 2012

Rosenägg...






Ägg av alla de sorter bjuder jag på i dag, silverägg, vaktel ägg och videäggen som jag visat tidigare och så det senaste tillskottet rosenägg där jag limmat fast rosens kronblad på styrolitägg fast denna gång använde jag inte limpistolen utan panokittlim som inte bränner sönder rosenbladen. Nu ska kvasten trimmas, ha en bra dag alla!
Eggs eggs and more eggs, the ones with willowpees and rosepetals ive glued on styrofoam-eggs. Oh, gosh! Im in a hurry now, have to fix my broom until tomorrow. See you!

12 kommentarer:

Splenderosa sa...

Please put a translator on your blog so all the rest of us can enjoy it completely. Love the silver eggs, tell me about them. xx's

Christina sa...

Jättefina ägg! Gillar särskilt videägget! Du är verkligen duktig!/Lila-Christina

Mamma C sa...

Alla äggen var fina medn rosenäggen blev jag förtjust i.
Kram Mamma C

Sussi / Sussinghurst sa...

smukke, smukke rosen-æg !

Anonym sa...

Hej lisa här vad as fint..en fråga var kommer tuppen i från?

fin blogg o fina bildser o massa braiga tips,

Glad påsk
Kram Lisa

Anonym sa...

Bilder o bra tips ska det vara he he lisa

Katta sa...

Hej Lisa! Tack för berömmet :) Tyvärr vet jag inte var tuppen kommer från, fick den av min syster i fördelsedagspresent i dag :) men jag ska fråga henne senare, kram Katta

Karla sa...

Hej!
Dina Påsk-ägg är underbara!!!! Speciellt rosen-äggen!
Tack för tipsen,Karla.
Glad Påsk önskar jag dig med!!!

Ewa`s Galleri sa...

Vilka underbara ägg, blir sugen på att ge mig ut och plocka vide med en gång
Ha en riktigt skön påsk

Karin sa...

Alltid lika vackra och inspirerande bilder och alster här hos dig!

Bohemian sa...

Your Easter Eggs are so Beautiful Katta! Especially the Rose Petal ones, what a great idea! Thank you for stopping by for a visit and with such sweet words... yes, wouldn't buying that Ranch be wonderful!? *Winks*

Easter Blessings from the Arizona Desert... Dawn... The Bohemian

Maliva`s verden sa...

Sukk for noen vakre egg du viser frem...og ikke minst lagd. Du er så dyktig/flink K. Jeg blir alltid inspirert når jeg titter innom deg. Kan tro jeg nyter det gode liv i mitt nye hjemland. Her er det blomstring, grønt og vakkert i naturen. Gleder meg til å se hva slags blomster som spirer frem i hagen vi bor. Masse forskjellige vekster....Ønsker deg fortsatt god påske. Klem fra meg