fredag 6 april 2012

En lång pysslig fredag...




Har ni sett så fina papegojtulpaner i kruka jag hittat att ha utanför dörren, ska ta en bättre bild på dem då de slår ut lite mer sen. Kransar hör nu påsken till och den här är en riktigt liten ca 15cm i diameter lindad i björkris med små färgglada lite prickiga fjädrar instuckna klicka gärna på bilderna för att få se större. Tar med rosenäggen igen eftersom jag fått en del mail om dem och undran om jag har butik eller säljer dem, men jag har tyvärr ingen butik men kan absolut tänka mej att göra dem på beställning om intresse finns skicka då ett mail till tigerlija@live.se så får du mer information. Och så till den vackra målade damen det är aprilbilden i min almanacka med illustrationer av Anna Ziliz.
Nu önskar jag er alla en riktigt bra långfredag här ska det pysslas, läsas och ha det mysigt hela långa dan för ut i busvädret varken vill eller behöver vi denna dag! Må väl!
                         
Hope youre having a great easter this far! This day is a lazy day in our home with reading, crafts, good food and relaxing. Today I show pics of the rose-eggs i´ve made since ive been asked about them. The easterwreath is made of birch twigs and some small colourful feathers and just about 15 cm/dm. The drawing of  the purple aprilgirl is from my calendar and made by Anna Ziliz. Today im gonna put in an translator since everybody doesent seems to understand that I wright half my posts in english (or maby my english is´nt good enough?)but I´ll still will keep on writing  english anyway because I personally doesnt really like the translators. Have a nice day!

8 kommentarer:

Fågel Blå sa...

Läckra bilder från dej!
Så fina dina rosägg är,, förstår att du fått frågor på dom!
Hoppas du får en fin Långfredag
Kramar Kathrine

Hanna C sa...

Rosenäggen var helt ljuvliga - blir sugen på att prova! Önksar dig en skön helg.
Kram Hanna C

Sanne sa...

Dear Katta,

such beautiful egg & flowerpics , love the pink and the form of the roses ( are these roses? )
I always like your english texts and I understand them very well !!! You english is much better than mine...

Wishing you and your family relaxing easterdays !!!

All the best,

SAnne

Annelie sa...

så himla fina ägg, vad du är duktig
Glad Påsk och ha det så bra i helgen
Kram
Annelie

Agneta sa...

Din blogg fullständigt bombar en med magiskt vackra skapelser, mina komplimanger!

Agneta

vita zara sa...

Glad Påsk Katta.
Ja nog kan man se att du är väldigt konstnärlig på din inspirationsvägg.
Och nu har du gjort fina rosblads-ägg, så himla gulliga de är.
Ditt verktygsbälte är superläckert.
Jag gillar de vita äggen också och alla fina ägg du har.
Och alla dessa fantastiska stilleben.
Dina bilder är ju faktiskt som tavlor.
Kanske en ide.
Kram Zara

Blan betong och gammeldags pioner sa...

vilken vacker krans! Jag påbörjade en men den ligger just nu på trappen ute! suck kanske hinner i morgon...tulpanerna var ljuvliga och rosenäggen! Snacka om att få inspiration när man besöker din blogg kram från Maja

PERNILLA sa...

så fantastiskt fina rosägg ....

Kram från Göteborg och mig.
Pernilla på Piazzan