torsdag 8 mars 2012

Work in progress...






På G är den gamla halvskrapade skänken men just nu i viloläge, vet inte riktigt vart jag är på väg med den. Från början var den målad med lager på lager av fula bruna färger med en äckligt beige som kronan på verket dessutom med en massa färgringar i skarpa färger från målarfärgsburkar. Skrapade av all färg och målade den vit med en riktigt dålig färg som nu ska bort. Har dock inte bestämt ännu hur den ska bli i slutändan, kanske mörkgrå, svart eller rent utav ljust aquablå om någon har en fin ide tages den tacksamt emot att fundera över. Tills jag bestämt mej får den stå i halvskrapat skick för det blir lite liv i den så på nåt sätt. Längst ner lite fina bilder på mina älsklingar :) Ha en fin dag!


Work in progress this old sideboard is. Have not desided what colour I want it to have yet. And the original colour is since long time gone and white wasn´t the original colour anyway. Thinking about dark grey maby, any ideas from you?

12 kommentarer:

hemma hos lilla mej sa...

Vilken underbar header du har gjort.Bara älskar tulpaner.Vad många underbara bilder du visar idag.Ramarna på dina älsklingar var ju bara så söta.Ha en fin torsdag.Kram Rita ♥

Elisa Day sa...

Vilken vacker skänk. Den blir nog fin som svart eller mörkgrå. Men riktigt läcker som aquablå.
Kram

Fågel Blå sa...

Hej så fin denna goding var!
Tycker den var fin som den är,, men om du skall måla om den så hhmmm, kanske grå som du säger!!!
Hoppas du får en fin helg,
Kramar Kathrine

Cc sa...

Den blir nog fin i vilken färg som helst, så underbar vacker. Kram

Mamma C sa...

Tyckte den var snygg nu oxå när du skrapat den lite. Men den blir nog fin vilken fär du penslar på.
Kram Mamma C

Karla sa...

Hej!
Jag tycker den är ju jätte fin som den är!
Hälsningar,Karla.

4U2 sa...

Blått brukar ofta bli riktigt snyggt!

Loella sa...

Ja, jag är ju som jag är, men tycker den är alldeles underbar som den är nu skänken =)

Ha en go fin helg med dina nära och kära! Jobb väntar här på mig hela helgen.

Kramen Loellan

Loella sa...

Ja, jag är ju som jag är, men tycker den är alldeles underbar som den är nu skänken =)

Ha en go fin helg med dina nära och kära! Jobb väntar här på mig hela helgen.

Kramen Loellan

vita zara sa...

Hej Katta.
Men så snygg.Skänken är ju perfekt som den är nu, skulle gärna ha en sån, måste fixa min egen fula.
Älskar uttrycket på din skänk.
Hoppas du har det bra där nere i söder.
Fredagskram Zara

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Man ska inte stressa på och fixa bara för att bli färdig. Hellre då ta lite tid på sig och bli nöjd med resultatet. Och så är det ju himla snygg redan nu. :-)
Skulle kunna tänka mig att en matt svart färg hade gjort sig snyggt.

Hoppas du har en fin helg!

Ullis/Leva på landet sa...

Gillar din skänk och det ska bli kul att se vad du gör av den. Känner igen mig på dina bilder från Kista. Blir inget i år utan vi funderar på att åka till Älvsjömässan istället när det blir i april.
Ha en fortsatt bra helg!
Kram Ullis