söndag 25 mars 2012

Videägg...





Värsta vårstormen vaknar man upp till denna söndag och det är inte bara stormen som blåser man känner sig blåst på en hel timmes sömn med. Har pysslat med några söta påskägg i helgen, har ju sparat på de små videkissarna som suttit på videkvistar jag hade som dekoration i vintras och nu har de limmats fast på styrolitägg. Kanske jag gjorde överkurs med limmandet då jag använde limpistiolen då smältlimmet blev så hett att det gjorde små gropar i styroliten och jäklar vad det bränns. Nu hoppas jag vårstormen blåst iväg nån annanstans för jag hoppas på en riktigt skön vårdag så som det varit här senaste dagarna, ha en skön söndag!


Made some eastereggs with willow pees sweet like kittens i think. Have a nice day everybody!

11 kommentarer:

Anci sa...

Men vilka söta ägg !! De ser både gulliga och gosiga ut :)

Kramar
Anci

Mamma C sa...

Här blåser det oxå men inte storm. Så nu blir det trädgården och grillning idag.
Supersöta videägg du gjort.
Kram Mamma C

Laetitia - Fleuriste Troubadoure sa...

Your eggs with willow eggs are so cute! Love the idea :)

New olds by IsJa - Isabell sa...

Men vilken fiffig idé, Katta! Ursnygga är äggen också, vill ha känner jag. Tusen tack för din fina kommentar. Den värmer. Kram, kram

Fågel Blå sa...

Så Vackert du arrangera,t med så mycket fint!
Här skiner solen och det är fint trots att det är lite kyligare i luften, mera normalt för årstiden!
Ha det!
Kramar Kathrine

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Vilka underbart söta ägg. Och väldigt fint att blanda med lite andra ägg och vårblommor. Vill också testa!

Hoppas du har en fin start på veckan. Må gott!

Nostalgi och Rosor/ Linda sa...

Hej vännen ;)
Så härliga bilder...
Vi måste ju ses snart på vårt hurry curry och uppdatera lite.. Jag kan ons eller tors denna v. Eller skriv på fb när du kan...
Kraaam kram Linda

Ninni sa...

Underbara ägg! Ser ut som små dunungar:) Nu blir jag sugen att göra en videkrans, julkransen måste tyvärr bytas ut nu, fast jag har förlängt dess livslängd genom att göra om den till en vårkrans, bytte ut det juliga bandet mot ett himmelsblått. Julkrans på dörren fram till april, det är nog första gången, men den var så fin och inte så fasligt julig heller...

vita zara sa...

Hej Katta.
Tack så jättemycket för din roliga och jättefina kommentar.
Hur kunde du komma på det där med videkissarna, helt fantastiskt, och dessutom vilket jobb, jag fattar vilken tid det måste ha tagit, men om man gör något välgjort, precis som du alltid gör, då måste det ta tid, eller hur.
Det går inte att slarva fram riktigt snygga saker.
Superläckert med dina ägg, och dina stilleben och bilder.
Ren skönhet.
Kram Zara

Tre Tanter sa...

Ljuvliga bilder, så vackra, nu kan du få läsa om de första bröderna :) ha en fin vecka, 3 tanter

Blan betong och gammeldags pioner sa...

Hej! Vilka vackra ägg....lite pilligt förstår jag men skam den som ger sig......försökte vara lite kreativ i helgen och det blev väl något alster...ska hinna fota oxå......gillade din vägg en sådan skulle jag behöva..ha ibland så mycket idéer i huvudet och det ligger lite lappar här och var i huset...då hade det varit kanon med en hel vägg! Ha en underbar vecka kramen från Maja