söndag 18 mars 2012

Växer och spirar...





Det växer så det knakar i min och dotterns små odlingar. Vet inte om ni såg inlägget där vi planterat fröer i små papperskrukor och äggkartonger i början av mars, här är lite från papperskrukorna vi gjorde med det som vi planterade i äggkartongerna blev det inte mycket av så det kan jag inte rekomendera. Länkar inte till det inlägget då jag har problem med länkningen av mina inlägg har haft det under en längre tid och kan inte göra vanliga länkningar längre utan måste skriva eller kopiera hela url-adessen i mina länkningar. Någon som har samma problem eller vet vad man kan göra åt det?? Ha en skön saöndag alla!


It grows! Me and my doughter planted some seeds in som paperpots a few weeks ago and now we had to move them to some real pots. These are Mallows and Pansys. Have a nice sunday!

6 kommentarer:

Ewa`s Galleri sa...

Vad härligt när det börjar gro i krukorna ,lika spännade varje år
ha en skön söndag

Mamma C sa...

Så roligt när man börjar se lite resultat av det man stoppat i jorden. Nix jag har inte haft några problem med länkar.
Kram Mamma C

4U2 sa...

Härligt när det växer men du, vad är det för ögon bakom alltihop som tittar mig rakt i ansiktet? ;)

Blan betong och gammeldags pioner sa...

Hej vad härligt med växtkraft tycker jag....blir så sugen på att själv putta ner lite fröer i jorden...och det e ju inte försent än...det blir nog lite botanisering bland fröleverantörerna omedelbums. Tack för en otroligt inspirerande blogg kram från Maja

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Mysigt med lite egna odlingar. Och så snygga krukor!

Kan tyvärr inte hjälpa med ditt länkningsproblem. Allt funkar normalt hos mig.

Hoppas du har haft en fin start på veckan!

Tre Tanter sa...

Lycka till med odlingen!
Kram 3 tanter