söndag 11 mars 2012

Mässcollage....

Lite collage från årets Rum och trädgårdsmässa kommer här lite sent om sider. Det lilla trädet och fågeln på den vita hyllan fanns i många olika utföranden och var vackra och gjorda i ståltråd av Matilda Bengtsson.se. Den blåblommiga vintagetapeten längst ner i hörnet blev jag kär i :)



En vacker inspirationsmonter hade romantisk garden som tema i rosa med massor av rosdekorationer och en gång av rosenblad, blir bara så förvånad när folk trots skyltar om att rör ej ändå kliver in i montern trampar omkring på rosenblad och fingrar på allt eller sätter sig att vila i en monter, men halååå!?


Dagens absoluta vill ha!! Lampan med tre plåtskärmar på rad längst upp i högra hörnet, nytillverkad i fransk industristil jösses♥ skåpet som skymtar bakom med massor med lådor skulle med gärna få flytta in här hos mej.


Och vem skulle inte vilja bli bjuden på midsommarfest på landet till detta dukade bord?? Jag kommer direkt det är bara inbjudan som saknas ;) Just love it! Vill du se bilderna på närmre håll så bara klicka på dem så förstoras de som vanligt. Jag vet att en del tycker att denna mässan är så där och att den i Älvsjö är bättre men faktiskt så föredrar jag denna därför att jag har ju själv ingen trädgård så fröer, lökar, plantor, maskiner, jord och sånt går bara bort. Jag är mer intresserad av just inredning blommor som dekoration, dukningar ja livsstil som helhet och då passar denna mässa bättre men den ena mässan behöver ju inte utesluta den andra så jag dyker nog upp där med. Ha en bra söndag alla!

4 kommentarer:

PERNILLA sa...

åh vad mycket fint och snyggt ihopsatta bilder och vad kul att du delar med dig. ....jag älskar också att få se en massa nytt och därav få inspiration ....Har själv vunnit två biljetter till mäsan i Älvsjö och har jag tid har jag tänkt ta mig upp ..*ler

Ha en fin Söndag .....här Göteborg tittar solen fram / Kram Pernilla

Sanne sa...

Hej dear Katta ,

I don´t understand a word, but love your collages...everything full of bloom !!!!
Love the difrent colours, the chairs...is it at a fair ?

Have a nice and relaxing sunday,
XOXO ,
Sanne

Viola sa...

Tack för alla underbara bilder...kan ju aldrig åka....ha en trevlig vecka, kram

Mamma C sa...

Gud så mycket fint du har plåtat från mässan.
Kram Mamma C