lördag 3 mars 2012

I väntans tider...



Ja nu tänker ni förmodligen på nåt helt annat än jag menar när ni läser rubriken ;) Här har jag och min lilla blomsterälva sått fröer som vi nu bara väntar på att de ska komma upp och bli vackra blommor. Bla Malva och Penseer har vi sått i äggkartonger och i små papperskrukor som vi gjort själva efter en ide vi fått från Anna http://annashusidingtuna.blogspot.com/2012/02/frokrukor.html Nu får vi se om vi får dem att blomstra i sommar för odlat på det här sättet har jag aldrig gjort tidigare. Ha en fin lördag!


Were waiting. Waiting for things to grow. Me and my little flowerfairy planted some seeds so we hopefully can watch the flowers grow up from start when summer comes. Have a nice saturday!

5 kommentarer:

annashusidingtuna sa...

Heeej!
Nej men oooooo, TACK för länken!!!
Malva är så fint, här petas det ner fröer mest hela tiden, förra lördagen sådde vi kärnor från en honungsmelon vi hade ätit upp och redan i torsdags hade det blivit blad, vi får se om jag kan ta hand om dem på rätt sätt sen när de ska planteras ut...
Ha en toppenlördag!
Kram kram Anna

Anci sa...

Först tänkte jag som du trodde :)
Men visst är det blommor och vår det handlar om.

Kram
Anci

Mamma C sa...

Så spännande och kul. Hoppas verkligen ni får en massa fina blommor.
Kram Mamma C

Fågel Blå sa...

Åhhhh så läckert att så i äggkartonger!!!
Smart!!!
Önskar dej en fin Söndag
Kramar Kathrine

Fågel Blå sa...

Åhhhh så läckert att så i äggkartonger!!!
Smart!!!
Önskar dej en fin Söndag
Kramar Kathrine