onsdag 1 februari 2012

Vaxblomma...



Första februari i dag vilket får mej att tänka på att nu är vi faktiskt en månad närmre våren, härligt eller hur? En av mina favorit snittblommor så här års är Vaxblomman. Tycker de små söta blommorna på den ser ut som riktiga sagoblommor och i sin helhet ser kvistarna ut så där lagom vilda. Här har jag dem ensamma i en enkel gammal glasflaska men de är lika fina att blanda i buketter, gärna med Tulpaner och Ranunklar exempelvis. Vaxblomman kallas även för Tallmyrten och har sitt ursprung i Australien.


The first day of february is here and we are one month closer to spring :)

Wax flower is a favourite of mine in the wintertime, alone and simple in an old bottle like this but also in bouquets with Tulips and Ranunculus.

7 kommentarer:

Elisa Day sa...

Har nog aldrig sett en vaxblomma. Riktigt vacker är den.

Viola sa...

Fick jag lära mig ett nytt blomnamn,,, så vacker, hoppas dagen varit bra, kram

Mamma C sa...

Håller med dig. Det är en fin och vacker liten blomma.
Kram Mamma C

elinAnita (eddaskreativiteter ) sa...

De er så nydelige de blomstrene der:)
ha en fin dag
klem

Fågel Blå sa...

Åh denna blomma är så vacker!!!
Njut Dagen
Kramar Kathrine

Pysselpalatset sa...

ja den är så vacker som solitär eller som istopp i en tulpanbukett... kram j

Ninnie sa...

Jag har haft en sådan vaxblomma som krukväxt. Å, den var såå fin, översållad med rosa blommor..!
Jag hade den ute på altanen under sommaren, men jag tror det var för mycket regn i somras, för den vissnade ner och finns inte mer...