söndag 22 januari 2012

Som en nyfödd...

Ja len som på en nyfödd bebis känns min hud nu. Har haft lite uppfriskande hemma-spa med världens bästa kur för vintertorr hud. Ni undrar kanske vad det är för konstig smet i den här flaskan :D och det kan jag förståss förstå men det är helt enkelt vanlig Olivolja blandat med strösocker och några droppar eterisk Lavendelolja! Man bara skrubbar in huden i duschen och sen sköljer av och man känner sig som ny efteråt, perfekt för nariga händer med. Lavendeloljan har jag framförallt i för den härliga doftens skull men den är också avkopplande, finns att köpa på hälsokosten men använd endast några få droppar av den eftersom den är starkt koncentrerad. Ha en bra spa-söndag!

A little tip for a nice home-spa is this cure made of oliveoil, sugar and lavenderoil. Just massage over the body before the shower and your skin will feel like a newborn babys. Great for the hands too.Have a nice sunday!

4 kommentarer:

Sanne sa...

Good mornig,dear Katta,

yes I know this ...it´s really great for a nice skin...

Have a beautiful sunday,

Sanne

mylovelygrandma sa...

Hejsan! vilket härligt tips!! det ska jag också prova.. är ju perfekt för tråkig januari torrhet! Ha en fin söndag!

lottens vita och gröna sa...

vilket superbra tips, ha det bäst goa katta!
varmkram lotten

New olds by IsJa - Isabell sa...

Härligt vintertips! precis vad min trötta hud behöver:))
Kram på bästa spa söndagen:))