torsdag 5 januari 2012

Palatset...





En dag på Palatset blev det i går. Och just det här Palatset http://palatset.se/ ligger på Riddarholmen i Stockholm och är tillägnat barn och kultur. Alla som är över 6 år gamla kan komma hit och för endast 120:- spendera timmar med att springa mellan husets alla våningar för att testa allt från Streetdance, pyssel, filma, göra uppfinningar, spela instrument, sy, läsa, författa, klä ut sig, bli sminkade, dansa street dance, uppträda m.m. Man är välkommen att vara med som vuxen med. Jag har valt att inte lägga in några bilder av mina eller några andra barn här eftersom det var så fullt med folk där i går och vill inte få med någon ovetandes. Gillade dock deras roliga inredningsdetaljer så som gamla tantlampskärmar som fanns presis överallt, ett flertal gamla rockokosoffor och fåtöljer man kunde vila i på varje våningsplan för att inte tala om hela husets arkitekttur med underbara detaljer, dekorationer och fantastiska fönster och element stora som kakelugnar. Besökte även det mysiga cafet som hade massa godsaker till rimligt pris. Tyvärr!! hade de anställda i cafet dålig koll på skillnaden mellan laktosintollerans och mjölkallergi och blandade dessutom ihop det med glutenintollerans vilket jag tycker är bedrövligt om man jobbar på ett ställe med barn där dessa alllergier är väldigt vanligt förekommande de har heller inget matsäcksrum i huset just pga att det finns allergier hos barn, märklig kombo tycker jag. Trota allt ett ställe jag starkt rekomenderar för er med barn som gärna gör annat än bara idrottar. Ha en bra dag!


Todays pics are from a place in Stockholm city called the Palace. Every floor in the house are for the children from six years up too hundred ;)Here they can do anything culturally like, playing instruments, do handcrafts, create inventions, dance streetdance, paint make theatrical make up and get dress in funny clotes, write books or just read and many more things. The photos are from some of the fun and old interiors. Have a nice day!

5 kommentarer:

Fågel Blå sa...

Vilket palats!!!
Så snygga bilder!
Ha en fin Helg
Kramar Kathrine

Mamma C sa...

Vilket ställe, sådant skulle finnas i varje stad. Då skulle jag ta med barnbarnet och röja en hel dag där. Dåligt när dom har noll koll på detta med allergi.
Kram Mamma C

Viola sa...

Vilket härligt place...har jag aldrig besökt, ha en skön långhelg med de dina, kram

elinAnita (eddaskreativiteter ) sa...

Der så det jo bare kjemepstilig ut:)
Sikkert gøy å gå rundt der..ha en fin fin helg
klemklem

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Låter som ett riktigt härligt palats!

Kram Annica