söndag 11 december 2011

Stillsamma adventsblommor...



Så tar vi och tänder det tredje ljuset i dag och inser att tiden går lite för fort nu igen. Har gjort en liten adventsgrupp på ett orientaliskt silverfat en Orkide och en Hyacint inlindade i mossa och en grågrön vacker kula känns lagom dekorerat tycker jag som inte vill ha det för utsmyckat bland blommorna. Näe, nu tror jag det skulle sitta fint med en lussebulle till kaffet. Ha en skön tredje advent allihopa och må väl!


Some simple green and white flowerdecorations for the third sunday of advent is the way I want it to be, just pure and sipmple. Have a nice day everyone!

9 kommentarer:

New olds by IsJa - Isabell sa...

Men åh,så vackert med orkide och hyacint. Otroligt snyggt, Katta! Håller med dig att tiden går alldeles för fort... Och ja, jag hade sååå kul med mina vänner:)) Det blev morgon innan jag var hemma och för en nästan 40 årig kropp kändes det:))) Hur kul som helst var det iallafall!
Kram

oumberligating sa...

Visst går tiden alldeles för fort, enligt all forkning beror det ju på att våra hjärnor är överstimulerade och i princip alltid är "upptagna", det enda sättet att få tiden att gå riktigt långsamt är att se till att man har tråkigt helt enkelt....hm...undrar hur man gör då? Finns ju hur mcyket intressanta och fina bloggar som helst som man kan titta in till. Precis som jag nu gör hos dig, sitter idag och länkar mig vidare ifrån mina vänner till andras vänner och vips så hamnar jag här och självklart så skriver jag en rad överallt där jag varit på besök!
Fast förnärvarande så finns det en problematik och det är min egen blogg, man bör nog ha "bloggat" med mig ett tag för att förstå min blogg i det utförandet som den just nu gestaltar sig i, banal, lite ekivok, men för den som vill "se" så finns det en annan dimession i den! (ler)
Ha en fin fortsatt 3:e Advent!
Kram ifrån Oumberlige Peter!

Sanne sa...

Dear Katta,

nice day for you , too !!!!
Love the simple things...just like you did !!!
You ask me about Nikolaus ...he`s a holy man , comimg in the night of the 5.th december bringing some sweets to the kids....On 24 th here we celebrate the bith of Jesus, with a lot of gifts for all...

Best wishes ,
Sanne

Blan betong och gammeldags pioner sa...

Hej! Vilken vacker blogg du ha...jag utbildade mig för flera år sedan inom blomster....men gjorde aldrig något gesäll inom floristyrket....ångrar det i dag men det e aldrig försent eller??? Mvh Maja

Fru C sa...

Måste varit länge sedan jag hälsade på...känner inte igen en enda bild ;) Eftersom jag jobbar inom kyrkans värld ligger dina begravningsarrangemang mig varmt om hjärtat, här behövs nya idéer precis som du visar.

Kram//Carolina

Katarina sa...

Du gör verkligen otroligt vackra arrangemang. Jag hoppas att du känner dig nöjd över dig själv. Hjärtat är hur fint som helst. Kram Katarina :O)

Angel.Pearls sa...

Såå fint!
Önskar dig en fridfull Lucia
Eva

Viola sa...

Verkligen vackra blommor tillsammans :) hoppas du får lussebulle även idag, har varit på gamla jobbet och sett luciatåg och fikat :) ha det gott, kram

pernillas ateljé sa...

Jag fullständigt älskar den vita och gröna julen, just den kombon. Om jag fick välja hemma skulle jag bara ha vitt på julen !