tisdag 20 december 2011

På jakt efter julstämning...



Har inte fått in nån julstämning ännu så jag tog med min vän Cannon till Gamla stan för att hitta den i de gamla kvarteren. Kände mej som en turist där jag smög omkring med en stor luva som täckte halva ansiktet en ganska anonym och skön känsla faktiskt. Trots stjärnor i fönstren, kransar på dörrar, girlanger med julbelysning i gränderna och skrikande ungar på julmarknaden på Stortorget kunde jag inte få rätt feeling men jag är nöjd ändå för visst är det väl vackert där?


Took a walk in Old town with my friend Cannon to find some christmas feeling. Could not find it at all, felt moore like november too me. Still I love Old town, cause it so beautiful dont you think?

8 kommentarer:

Christina sa...

Fina bilder. Här regnar det och är + grader. Typisk Skånsk jul/Lila-Christina

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Inte helt lätt kanske att "tvinga i sig" julkänslan, men när man minst anar det dyker den förhoppningsvis upp. Och du fick dig iallafall en trevlig tur och vackra bilder. :-)

Ha det gott!

hemma hos lilla mej sa...

Bara så fina bilder och mysigt med en tur i Gamla stan Lovely.Här hos mej har vi vinterlandskap och 2,3 grader minus.....Hoppas att det kommer till dej vännen.Ha en fin tisdag.Julkram Rita ♥

Home No.1 sa...

Jättevackert är det indeed!
Kram Annica.

Loella sa...

Hej Katta!

Onekligen är vår huvudstad och din hemstad vacker med eller utan vinterskrud! Ser nog det där cafet där som jag hört så mycket om, är det samma ställe där det trekantiga lilla torget ligger i gamla stan?...Längtar dit känner jag nu när jag ser dina fina bilder...:)

Här i Småland har vi nut fått ett vitt decimeterhögt täcke som jag hoppas får ligga kvar till jul, det gör ju onekligen så mycket för den rätta feelingen.

Kram på dig!
Loellan

Fågel Blå sa...

Underbara bilder!
Här är det massor med snö och några minus!!!!
Ha en fin Kväll
Kramar kathrine

New olds by IsJa - Isabell sa...

Jag håller med dig. Gamla Stan är underbart vackert och även julkänslan infinner sig i de gamla gränderna och utan snö dessutom. I dag ligger det lite hård snö på stolar och blommor utomhus alldeles lagom för julstämningen som fortfarande inte har infunnit sig helt ändå...
Kram

bohemian girl sa...

Vackra, vackra bilder från älskade Stockholm...! Finaste staden i världen! God jul önskar jag dig! Kram