torsdagen den 8:e december 2011

Mitt hjärta...



Nu är det bara en kort tid kvar på min utbildning och i går hade vi slutdatum för vårt sista arbetsprov. Ett begravningsbinderi som lika gärna skulle fungera i andra sammanhang var uppgiften och hänsyn till div olika saker skulle tas så som miljö och årstid bla. Vi fick använda oss av vilken teknik och stilart vi ville. Jag valde att tillverka en stomme i ståltråd som jag vicklade fram. Tanken var att den skulle vara till en kvinna som växt upp i fjällen och som älskade snö och natur men själv jag kan lika gärna se detta hjärta på ett bröllop eller dop eller varför inte som en dekoration nu till jul på min egen vägg här hemma. Åhhh vad det här var roligt att göra!! Idag är det juldekorationer som gäller, ska bli kul det med.


A heart of Willow and Helleborus on a found that I made of wire is my exit examination that I got ready yesterday. It is actually an funeraldecoration but can be used in weddings, namegivingceremonys or just on my own wall too christmas. Today Im going to do some christmasdecorations, have a nice day!

15 kommentarer:

Fågel Blå sa...

Åhh så vacker detta hjärta var!
Så duktig du är!
Hoppas din dag blir fin!
Kramar Kathrine

elinAnita (eddaskreativiteter ) sa...

Vakkert hjerte du har laget,tenk at du er straks ferdig...helt utrolig..
ha en fin dag

Anci sa...

Åh, så vackert det är.
Du är jätteduktig !

Kram
Anci

Christina sa...

Väldigt vackert och användbart. Hade gärna lagt ett sånt på kyrkogården. Tycker vissa gravdekorationer är så plastiga och hemska./Lila-Christina

Karla sa...

Guuud... vad fin hjärta du gjort! Det är nog den finaste jag har sett i hela mitt liv!
Hälsningar,Karla.

Sanne sa...

Dear Katta,

your hearts are sooo beautiful !!!! Funeral & weddings sometimes are very close ( here in my life at this time...)
Lots of fun with your chistmasdeco...

Sanne

Gina sa...

Your heart is beautiful, such a nice change from red and green and so beautifully balanced. I love Helleborous and think that they are the perfect Christmas flower. Mine won't be blooming for another 4 months.

bohemian girl sa...

Vilket underbart hjärta! Helt fantastisk! Det låter så roligt å gå den utbildningen...Om du någon gong är i Oslo vil jag tipsa dig om att besöka blomsteraffären PASSIFLORA i Skovveien (bakom Slottet) Helt fantastisk ställe som du skulle älska. Lite inspirerad av Tage Danielsson vil jag säga. Kram Bente

Elisa Day sa...

Den blev otroligt vackert! Det gjorde du bra! Kram

Mamma C sa...

Så himla fint, så duktig du är.
Kram mamma C

XY sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
XY sa...

Hej, Katta,
Jag kollade bilden igen och upptäckte att du är Katta som jag känner. Jag tycker om din kran och dina blogbilder jätte mycket! Bra jobb!
XY

ileanak sa...

Blomster hjärtan är väldigt fint bra gjort!Och din blogg är väldigt fint med intressanta och fina bilder! Hälsar Ileana!

Monica - 2 barnsmamma sa...

Vilket underbart hjärta! Den gav grunden till temat på vårt bröllop som sker i december. Jättefin blogg!!

/Monica

Katta sa...

Tack Monica! Vad roligt att hjätrat har kunnat inspirera :) Kram Katta