lördag 26 november 2011

One...









Ja med bara en dag kvar tills första adventsljuset tänds så är det väl en del pysslande ute i stugorna för att få till det rätta myset. De här små ljushållarna (tack Lena!) fick bli en liten adventljusslinga på en Trollhasselgren med några botaniska boksidor (från Antikmässan) i bakgrunden. I dag ska lite levande blommor införskaffas, får se vad det blir bara. Ha en bra lördag alla!


Some small advent-candles on a witchhazelbranch and som antique bookpages from a floral book and I just made my second dacoration before advent this year, today I need to get some flowers, have a nice saturday!

9 kommentarer:

Elisa Day sa...

Ska prova om jag kan kommentera på din blogg idag. Blir ofta utslängd till en blank sida när jag försökt. Så snygg du har gjort det! Så smart att ha en gren och fästa ljuset på den. Så typisk snygg Katta idé! Naturnörden i mig gillar den såklart ;) Om jag haft såna ljushållare hade jag snott iden. Hoppas ni får en trevlig helg! Kram

kathrin sa...

ich wünsche dir eine schöne Adventzeit, herzlich Kathrin

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Mysigt!

Här har jag lite tappat sugen efter flera dagars migrän men förhoppningsvis får jag till mysfaktorn tillräckligt till i morgon bitti!

Kram Annica

Mamma C sa...

Lite pysslande med julsaker som ska fram har det varit idag. Så har stakarna tagit plats i fönstren. Så i morgon tänder vi första ljuset till frukosten.
Kram mamma C

Anonym sa...

Så fint det blev!

annashusidingtuna sa...

Hej!
Vad mysigt det ser ut!
Ha en bra första advent.
Kram Anna

New olds by IsJa - Isabell sa...

Vad snyggt med trollhassel och tända ljus, väldigt fint arrangerat Katta!:)
Ha en fin vecka
Kram
Isabell

Yvonne sa...

Du fick verkligen till en lite annorlunda adventsdekoration. Det var riktigt fint. Du har så härliga stämningsfulla bilder på din blogg. Även dina blomsterarrangemang är fantastiska.
Hälsningar Yvonne

Maliva`s verden sa...

Så god idè å bruke trollhassel som lysestake.....liker så godt de fine blomsterbildene dine også.
Ønsker deg en kreativ helg. Klem fra meg