söndag 13 november 2011

Farsdagsbukett ...



En bukett i rött och beige på farsdag, så grattis alla pappor! Å varför just rött då, jo jag har en liten teori om att män gillar just röda blommor. Kanske jag har fel men sån är i allafall min teori. Började fundera över det då jag var ute på mina praktiker och män kom för att köpa blommor till sina tjejer eller fruar så valde de alltid rött med något litet vitt till samma har jag själv erfarenhet då jag fått blommor. Någon som har andra tankar om det?

Ha en bra söndag allihopa!

*

Today in sweden we celebrate fathers day. So this bouquet is for the father of my children. And its mostly red since I´ve got a theory that men like red flowers, pleace correct me if im wrong :)

Have a nice sunday!

11 kommentarer:

Karla sa...

Mycket stilig...precis som en FAR ska va`:o)
Ha det bra!/Karla.

Lenas trädgård sa...

Jomenvisst, så är det. Jag får alltid röda rosor, då min man köper blommor till mig. Och det känns ju jättebra, då jag förknippar rött med KÄRLEK.
Ha en bra söndag! Kram/Lena

New olds by IsJa - Isabell sa...

Rött är kärlekens färg och jag tror att många män "lär" sig vad de ska köpa fast de tycker nog att det är snyggt också.:) Själv får jag röda rosor av maken.
Buketten är jättesnygg!!
Nu ska här plockas...
Kram

hemma hos lilla mej sa...

Tycker det var så fina blommor.Rött är ju kärlekens färg så jag tror många män gillar det!Önskar dej en mysig och fin farsdag.Kram Rita ♥

Katarina sa...

Du gör så många gudomligt vackra buketter :O) Den nedan, "vattenfallet" är hur tjusig som helst. Rött är alltid rätt tycker jag. Kramar Katarina :O)

annashusidingtuna sa...

Hej!
Som vanligt bjuder du på fiiiina buketter, du är så duktig!!!!
Ha en bra söndag.
Kram Anna

Ewa`s Galleri sa...

Vilken fin bukett ,rött är alltid fint,och är väl kärlekens färg
Ha en bra dag

Fågel Blå sa...

Åhh den var vacker!
Vilka härliga färger!
Kramar Kathrine

Country Hill sa...

Helt underbar bukett, fnissar lite åt dina funderingar får också röda rosor av maken som inte riktigt förstår min förkärlek till vita blommor.
Brudbuketten i förra inlägget så ljuvlig du är verkligen superduktig.
Ha en fin kväll!
Kram Lena

G:a Affären sa...

Har en känsla att de köper blommor alltför sällan och tror att blommor är/ska vara röda. Kanske har jag fördomar...
Din bukett är i alla fall underbar!
Kram
Cia

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Alternativt väljer det de som de tycker känns klassiskt och som ett säkert kort. :-)
Min pappa gillar iaf rött, så för han hade din vackra bukett fungerar utmärkt.

Hoppas du har en fin start på veckan!