lördag 5 november 2011

Antik och konstmässan....









Turgumma som man är vann jag åter igen biljett till en mässa. Den här gången Antik och konstmässan i Frihamnen i Stockholm, så där har Lördagen spenderats bland div vackra gamla ting. På översta bilden en inspirerande monter i varma höstfärger som var den första vi kollade in innan vi gick vidare till Country Hills http://lenasinredning.blogspot.com och träffade goa Lena som jag vunnit biljetten hos, hon hade så underbart söta Böhmiska glas i djupaste rödlila nyans och i grönt. Sista bilden från Solitär antiks monter med ett vackert svartvitt stilleben med penslar, urtavlor och en underbar svart genomskinlig glasbricka. Lite fina saker fick förståss följa med hem också men det har inte hunnit fastna på bild ännu. Och som alltid efter dessa mässor kan jag inte släppa tanken på nån viss sak jag inte köpte, varför lär man sig aldrig att passa på när tillfället finns?

Ha en bra fortsättning på lördagkvällen!

*

Today I was wisiting an antique and art fair I was lucky to win tickets to it. Here are some pics from it, have a nice saturday eve!

7 kommentarer:

Ewa`s Galleri sa...

Ser ut som det fanns mycket fint,tyvärr fick vi förhinder,annars hade jag fått njuta av det också
Man ska alltid följa sin första ingivelse om det är något man faller för ,för sen kan man inte glömma
Spännande att få se vad du fyndat
Ha en skön lördagskväll

NataljaOblonskaja sa...

Hade också tänkt åka på den där mässan...men det blev så attans mycket annat...som vanligt...
Känner igen det där med att man alltid ångrar att man inte köpte ditten och datten efteråt...ibland får man bara sådan köpångest och handlar ingenting och så ibland blir det för mycket som man ångrar det också,...aldrig får man vara nöjd :))
Ha en superskön helg!
Camilla

lugnet sa...

Åhhh, har varit på denna ett par år men missade den då vi är i Hälsingland. >Får hämta lite inspiration i dina bilder i stället:)
Ha en fortsatt Fin Helg!!
KRAM//Ulrica

Elisa Day sa...

Bordet på första bilden den hade jag inte tackat nej till ;) Känner igen det där med att man hittar något som man sedan ångrar att man inte köpte. Kram

Anci sa...

Åh, den skulle jag velat gått på ! Vad kul att du vann biljett dit :)

Ha det så bra !!

Kramar
Anci

Karla sa...

Så fina saker!!! Den gråa byrån var SUPER ...precis en sådant vill jag ha!
/Hälsningar,Karla.

Blomster Station sa...

Vilka härliga bilder. Förstår att det fanns hur mycket fint som helst.
Ha det bra.
Lena.