lördag 27 augusti 2011

Land-art...







Som jag berättade i förra inlägget så var vi ute och gjorde Landart igår på floristutbildningen. Alla floristklasserna tillsammans delades upp i grupper där varje grupp fick ett material tilldelat som man i huvudsak skulle använda i sitt arbete sen fick grupperna för sej komma överens om vad vi skulle göra. Min grupp tilldelades blad. Och här är resultatet av vårt samarbete, en Tipi inklädd i olika sorters ormbunksblad som breder sig ut bakåt som ett släp, Lönnblad och dekorationer av flätade breda platta sjögräs som jag inte vet namnet på. Golvet i Tipin är klätt i rönnbärsblad som växer ut ur hyddan till en stig som leder fram emot en mossklädd Totempåle. Omkring stigen finns några stenstatyer och minsann fick vi inte en snigel som flyttade in i vår Tipi då den var klar med :) Honom döpte vi till herr Gunnar. Tipin är ca en meter hög. En jätterolig dag hade vi och jag smyger nog ut inån skog fler gånger och gör nåt mer Landartprojekt men kom ihåg bara att man får inte bryta sönder eller förstöra nåt i naturen bara använda sånt som ligger eller garanterat kommer att växa ut igen. Kom ihåg att bilderna går att förstora genom att klicka på dem. Ha en bra lördag allihopa!

*

Yesterday I were out in the forest with all the florists at school and we made some Land-art in groups. This is what my group made. Our main-material was leavs and we made a Tipi with a totem you can get to on a path made of leaves and also some stonefigures. We also found a snail who moved in ;)

Have a nice weekend!

4 kommentarer:

Rosabella sa...

oh ... it's beautiful ... I like it!

I Tages trädgård sa...

Hej! Har just hittat hit via rospartyt i Malevik. Vilken vacker blogg du har, så inspirerande. Hit kommer jag tillbaka! Kram Hanna

Skogslyckan sa...

Vilken kul uppgift och så kreativt och vackert ni löste det! Ha en fortsatt fin helg!
Kram Pia

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Vilken kul utmaning!

Kram Annica