söndag 21 augusti 2011

Fröken Aster...



Bubbelgumsrosa Astrar med kvistar av dill i en vas lyser upp i mitt vardagsrum för tillfället. I dag när sommarlovets sista dag är här lyser solen och torkar upp efter det skyfall som varit sen i fredags eftermiddag så här ska njutas och laddas inför morgondagen då allvaret börjar igen måste bara komma ihåg att ladda skolväskan med skissbok, sekatör och kniv innan dess med. Lite konstiga saker att ha i en skolväska kanske men det är ju vardagen för en florist. Ha en fin dag!

*

Bubblegum pink Asters with Dill in a sweet bouquet in my livingroom this last day on the summerholliday and the sun is shining outside, have a great day all of you!

5 kommentarer:

Fro (Idyll på landet...) sa...

Så nydelige bilder! :)Det er fint med litt friske blomster som lyser opp i hverdagen. Her er det tett tåke og litt regn i dag, så det er skikkelig høststemning.

Klem

Fågel Blå sa...

Vilken ljuvlig bild med underbara astrar!!!
Det är en riktig höstblomma,så härlig färg!!!!
Hoppas du får en fin Söndag!
och så kul att börja skolan igen!
ha en fin söndag!
Kramar Kathrine

New olds by IsJa - Isabell sa...

Ja, jag frossar i Turqouises kläder och inredning. Lite finns hemma hos mig, men titta kan jag alltid göra. De indiska skåpen som är riktigt patinerade är fantastiskt vackra. Lika vackert blir nog inte mitt skåp då jag inte har tillräckligt många färgklickar/lager, men slitet är det på väg att bli! Vilka fina bilder du tar!! Lycka till i skolan allihopa!

Kram

Sussi / Sussinghurst sa...

Ups, jeg har da ikke fået sået Asters i år - æv, det plejer jeg altid - der er mange gode buketter i sådan en sået række. Dine Asters er meget meget fine.

Grindelunda sa...

Hej Katta!
Inte har jag fattat att du håller på att utbilda dig till florist!!! Men så underbart kul och spännande det låter :)

Tack för ditt omdöme om huset. Kanske vi bor där nästa sommar då du kommer "hem" :)

Kram så länge i höstrusket!