lördag 16 juli 2011

Turist på hemmaplan...

























Att leka turist i sin egen stad kan vara kul man upptäcker och ser sånt man inte tänker på i vardagen. Här kommer en radda med bilder från en promenad längs Norrmälarstrand på Kungsholmen, Stadshuset, Riddarholmen m.m. Den översta bilden på lyktan är hemma hos mej på kvällen när solen går ner och bilden under är min son vid skeppet hms Bounty som varit med i ett flertal filmer bla Pirates of Caribbean som just nu ligger vid Skeppsbron på besök. Kommer att göra ca en veckas uppehåll här på bloggen och ta en ordentlig vila och åka bort ett tag, ha det så bra så länge.

*

Photos from a walk in Stockholm. Kungsholmen, Old town and the ship was in the movies Pirates of Caribbean and others. Now im taking about one weeks rest from the blogg, see you soon!

11 kommentarer:

Sanne sa...

DeaR kATTA;

THE FIRST PIC IS sTUNNING !!!!
Stockholm seems to be very nice...

Have a great holiday time , till next time all the best,
Sanne

Anci sa...

Du visar många fina bilder idag ! Du är duktig både på fotografering OCH blommor.

Det är kul att vara turist i sin egen stad. Jag har funderingar på att besöka båten, förlåt skeppet, jag med.

Ha det jätteskönt under ledigheten !

Kramar
Anci

Ullis/Leva på landet sa...

Man skulle göra så oftare, vara turist i sin egen stad. Tänk så mycket man tar för givet eller inte ser. Finns flera saker som jag inte ens besökt här i Leksand.
Ha en fortsatt bra helg!
Kram Ullis

Christina sa...

Spännande med skeppet! Turist i sin egen stad är nog inte fel!

Hanna C sa...

Vilken lyx att kunna ta en sådan promenad på hemmaplan:-) Fina kort som vanligt:-)
Önskar dig en härlig vilovecka.
Kram Hanna

Mamma C sa...

Stora staden är vacker, finns mycket att titta på.
Ha det så bra på din resa.
Kram Mamma C

Angel.Pearls sa...

Underbart att turista i sin egen stad! Själs är jag i skärgården 'för att vila upp mej' !! Ha en skön sommar! Kram Eva

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Visst är det sjukt att man inte ser det man har omkring sig... Jag tog med mig familjen hem till sthlm för nåt år sen och tittade på saker som jag aldrig tänkt på att visa dem. Jag menar jag har ju sett alla dessa saker dagligen men mina barn har bara sett alla andra delar av Sverige... Stockholm är fantastiskt vackert och bjuder på så mycket!

Kram Annica

PS. Hoppas du får en skön vecka

Viola sa...

Tack Katta för goa hälsningen, det har varit en tuff vecka och det är alldeles för tomt och tyst här hemma..

Vi ska åka till storstan för ett par dagar..vill gärna besöka "gröna vackra ställen" Ulriksdal hittar jag till. kan du tipsa mig om några andra..ha de, kram

Maliva`s verden sa...

Hei vennen. Skulle gjerne ha vært turist i din hjemby også i sommer, men får ta en helgtur etterhvert tror jeg;o) Håper du har hatt en fin sommer så langt. Kan tenke meg det er deilig med skolefri både for deg og barna. Akkurat landet etter to døgn i bil, så nå var det godt å strekke ut beina på bordet og med pc`n i fanget. Sommerklem fra meg

Fru C sa...

Vi ses när du är tillbaka!

Kramar//