lördag 7 maj 2011

Bröllopstider....









Vad är inte mer passande att lära sig i dessa brölopstider än just bröllopsbinderi, det är vad jag sett fram emot mest i den här utbildningeen och nu har vi börjat lite med det. Här är mina två första buketter, enkla med lila rosor, Vaxblommor och Myrten. Den översta med Salalblad i kragen och de långa stjälkarna kvar, sen samma blommor i en dekoration dvs en hållare (där hade jag önskat att de gröna rosenbladen inte var så långa och stack ut så mycket men "första gången ju"). Ha en skön Lördag!


*

Been working with weddingflowers in school this week. And of course that is what Ive been waiting for most on this education, I love to do it since I used to be a weddingdressmaker this is a lot of fun to deal with.


Have a nice Sat!

14 kommentarer:

Ewa`s Galleri sa...

Underbara,skulle kunna tänka mig den översta när jag gifter mig
Ha en bra dag

hemma hos lilla mej sa...

WOW vad fina buketter du har gjort.Kan tänka mej att ni har bara så skoj på din utbildning.Ha nu en skön lördag.Kraaam Rita ♥

New olds by IsJa - Isabell sa...

Åh, vilken söt bukett! Ja, att blommor är viktiga på den stora dagen råder det inga tvivel om:)
Duktig är du!
Trevlig helg!
Kram

bicocacolors sa...

I loooove it Katta!!
have a happy weekend!
Elena

elinAnita (eddaskreativiteter ) sa...

Nydelige buketter,håper solen sknner hos deg og:)
klemklem

Sanne sa...

Dear Katta,

this is sooo beautiful...if I will marry again ( what I don`t want...) I would choose your nice flowers !!!!

Have a nice weekend,
best wishes,
Sanne

Fågel Blå sa...

Vilken bukett!
Helt lovely!!!!
Sånt mästerverk!
älskar färgen på rosorna!
ha en fin Kväll!
Kram Kathrine

Margareta sa...

Finfin brudbukett.

Sussi / Sussinghurst sa...

Fantastisk smuk buket.

Angel.Pearls sa...

Så vackert -vad duktig du är! Kram Eva

Lotta sa...

gillar penseérna i burken jättemycket. Tack för alla dina fina bilder! Kram lotta

Katarina sa...

Otroligt vacker bukett :O) Gammelrosa tycker jag om. Kram Katarina.

Elisa Day sa...

Så vackert! Du kan det där, tror du hittat helt rätt! Kram

Maliva`s verden sa...

For en vakkert bukett, og nydelig utebilder du viser K. Været er jo bare en drøm om dagen, så nå gjelder det å fange opp alt det vakre som skjer ute i naturen. Ha en fin dag! Klem fra meg