söndag 15 maj 2011

Appleblossom...








Nu blommar det mesta där ute äppelblom, päronblommor, syrener och en hel massa annat man får njuta i fulla drag. Vädret har väl dämpat sig något och varierar sig mer vilket ändå känns ganska skönt. Känner mig lite stressad om det är för fint hela tiden just känslan att man måste vara ute jämt, skönt att få göra lite inne med ibland. Min text går fortfarande inte att göra större efter bloggerkollapsen härom dan man får hoppas det åtgärdas snart. Ha en skön söndag!


*

Feels like everything is in bloom right now, it looks lovely and there is a wonderful scent in the air from appelblossom, pearblossom and lilacs. I still have some problems with blogger and its inpossible to wright with larger letters. Have a nice sunday!

15 kommentarer:

Lisa.L sa...

ojojojojoj så vackert :D måste köpa äppelträd och plantera nånstans på gården ju :D kram

hemma hos lilla mej sa...

Mmmmm vilken fin ny header du har gjort bara så himla fin.Underbara bilder du visar.Ja nu är det bara underbart vackert ute.Ha nu en skön söndag .Kraaam Rita ♥

linnea-maria sa...

Åh ni ligger lite i framkant söder ut. Här uppe är knopparna knutna än och häggen blommar. Kramar /Therese

Lilla Vrån sa...

Kul att hälsa på hos dig igen...mycket fint att titta på.
Ha en bra vecka!
Kramar//Carina

Skogslyckan sa...

Ja den här tiden är som allra ljuvligast. Tycker också det var skönt att det stannade upp lite. Kändes som allt slog ut för fort...
Då hinner man verkligen njuta av våren. Ha en fin start på veckan!
Kram Pia

Styling a`la Anna sa...

Underbart!! Jag njuter för fulla muggar av mina syrener som snart går helt i blom, idag blir det en löpar tur, ska försöka hålla mig ifrån att stanna och plocka av liljekonvaljerna, de får vänta! :-) Kram Anna

Angel.Pearls sa...

Underbara blomster i förra inlägget! Jag har också haft strul med bloggen..trist. Ha en fin vecka/ Eva

lugnet sa...

Lovely!! Älskar dina bilder:) Hoppas din helg varit Toppen! Här har det varit lugnt med vila mellan barnens upptåg:)
KRAM//Ullis

Fru C sa...

Ja blogger är katastrof just nu...
Vilka fantastiska buketter du gjort...superfina.

Jag gillar nog päronträdets blommor ännu mer än äppelträdets...men båda är vackra!

Ha en bra vecka//

Ewa`s Galleri sa...

Visst är det en underbar tid nu,men det går för fort, vill som du att det stannar av lite så man hinner något mera
Ha en bra dag

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Ja, nog finns det mycket vackert uta nu. Idag har jag njutit av hav av blommande japanska körsbärsträd. Så vackert!

Hoppas du har haft en fin start på veckan!

Yvonne sa...

Jag har bläddrat igenom din blogg. Fantastiska bilder.
Tänk att få gifta sej och ha någon av dina brudbuketter.
Du blir en duktig florist. (men fortsätt med din fotografering)
Härlig tid nu, äppelblom är så vackra. Tycker om den färgkombinationen, vit,rosa,grön.
Hälsningar Yvonne

Anonym sa...

Det enkla är oftast det vackraste!
Men din droppformade bukett gick inte av för hackor den heller!
Tror jag får gifta om mig igen. Det är ju inne att förnya sina löften!
Syrran

Pernilla Björkholmen sa...

Det känns lite stressigt här också .. allt som ska hinnas med på kort tid. Men jag passar på att ta mina stunder på balkongen, en kaffe och ta djupa andetag och ta in vårens dofter.

Ha en fin kväll !
Kram !

Loella sa...

Ja, här har blogger strulat som attan hela tiden, först nu verkar det som jag får vara med igen :)

Gäller att njuta nu för det är snart över, men gillar uttrycket "njut en smula" för håller med, det kan lätt bli stressigt att man måste vara ute och ta vara på allt...och då blir jag stressad för det andra som man har omkring sig, inne....Lagom är bäst, svenskt eller inte! :)


Kram på dig gumman!
Loella