söndag 22 maj 2011

Allium...





Det blir mycket blommor på den här bloggen nu, mer än vanligt vill säga. Men det är ju inte så konstigt när den ena sköna skapelsen avlöser den andra hela tiden där ute i naturen, nya saker blommar för varje vecka. Den här helgen var det Alliumens tur, här från en rabatt på vår innegård där de växer för första året nu, är de inte fantastiska? Måste också tillägga att Pionerna i förra inlägget har jag inte plockat utan köpt på torget men det dröjer nog inte länge nu förrän de dyker upp i rabatterna för dem som har turen att ha såna. Ha en fin vecka!

*

Hope you dont get tired of flowers on my blog, but now there is so many pretty

things growing so I cant stop myself. New flowers grow up every week, this weekends favorite is Allium that we got for the first time in our garden, aint they lovely. Have a nice week!

9 kommentarer:

elinAnita (eddaskreativiteter ) sa...

Blomster bare gjør dagen min.
klemklem

Fågel Blå sa...

Åhhhhh jag älskar dessa annorlunda blommor!!!!
Ståtliga höjer dom sej över alla andra blommor!!!!och färgen är så fin!!!!
Hoppas du får en ny fin vecka!
Kramar Kathrine

New olds by IsJa - Isabell sa...

Fina allium!!! Jag älskar allium och säger varje år att jag ska plantera dessa fina i min lilla rabatt, men det har hittils inte blivit så...
Nu njuter jag av dem via din blogg istället! Önskar dig en fin vecka Katta!
Kram

Katarina sa...

Underbart vacker blomma :O) och pionnerna, mmm gudomliga. Man kan aldrig se sig trött på blommor.
Kram Katarina :O)

Sanne sa...

Daer Katta,

here it`s the same, all those pretty flowers !!!
Love Allium, but ours is gone since days...
Have a great week,
Sanne

Mamma C sa...

Dom där är vackra.
Kram Mamma C

Skogslyckan sa...

Ja det går bara inte att undvika blombilder, för det är ju det vi frossar i just nu! Ljuvliga dofter och massor av buketter inne.
Ha en fin dag!
Kram Pia

Lisa.L sa...

Allium, Ooo så vackra :D är d nån perenn växt ? Håller på att anlägga en ny rabatt, och dom var ju sååå vackra :D kram

Sussi / Sussinghurst sa...

Blomsterbilleder kan man ikke blive træt af, og dine fine lilla løg er superskønne