söndag 3 april 2011

Vasproblem...



Har inte hunnit med att blogga som jag brukar senaste tiden. Skola, barn och livet tar ju sin tid och så har jag åkt på en elak skitförkylning igen. I morgon börjar jag min första praktikperiod så då blir det till att känna på hur det är ute i en blomsterbutik, ska bli jättespännande. Den här buketten fick jag ta med hem i fredags, och det är alltid lika roligt att få ta hem sina buketter. Men jag har insett att det är bäst att köpa in lite nya vaser, har egentilgen inga som riktigt passar till så här stora buketter det är riktigt svårt med vaser faktiskt när man står hemma och letar en som ska passa både bukettens form, storlek och färg och sen hur det ser ut där hemma med och man får ju inte alltid välja blommornas färg själv vare sig man går på floristutbildning eller får en bukett någon gång. Den här vasen har jag ärvt och tycker mycket om och till de här blomsterfärgerna funkar den ju eftersom samma gul-beiga färgen kommer igen på den men jag ska nog ta och skaffa några helt neutrala vaser som också är större, det är ju inte alls bra att behöva klämma ner blommorna i vasen. Ha en bra söndag!

*

A flowerbouquet I could take home from the school for the weekend. I have not chosend the colours and flowers myself and I think the most difficult those times (and its the same if someone give a bouquet to you) is to find a vase that is perfect in size and colour. I really have to go ut and buy some new ones. Have a nice sunday!

13 kommentarer:

Fågel Blå sa...

Hej min vän!!!!
förstår att diu har fullt upp!
Vilka underbara blommor!!!!
Och så roligt för dej att få praktisera i en blomsteraffär!!!!
Hoppas du får en fin Söndag!

Kram Kathrine

4U2! sa...

Det saknar jag också: vaser. Både större och mindre.
Ha en fin dag!

Lisa.L sa...

Vacker bukett :D och hoppas du kommer trivas på din praktik :D kram

Anonym sa...

Jättefin bukett! Ja det är alltid lika svårt med vaser. IKEA brukar va ett säkert kort!

Ha en bra dag. Hälsa alla!
Kram Inger

New olds by IsJa - Isabell sa...

Heej!!
Det slog mig nu när jag läste ditt inlägg att vi kanske köper för små vaser många av oss eller så är det så att affärer säljer för små buketter?
Obs. Jag har full förståelse för att det är mycket nu och har samma problem här hemma. Försöker, men det blir inga toppen inlägg.
Kram

Anci sa...

Tack för dina alltid fina kommentarer. Jag uppskattar dem mycket !
Vackra blommor kräver rätt vas. Det är alltid svårt att hitta den rätta tycker jag.

Krya på dig !!

Kramar
Anci

Elin sa...

Hej!
Vilken härlig och vårlig bukett. Det måste vara roligt att praktisera i en blomsteraffär. Där kan man få mycket fina inspirationer.

Ha en fin dag!
Kram Elin

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Vilken vacker bukett.
Det där med vaser är ju inte helt lätt. Den perfekta finns nog inte, utan man får satsa på att ha en hel del olika.

Hoppas du har haft en fin helg!

Mamma C sa...

Vilken superfin bukett, hoppas du kommer att trivas på din praktikplats.
Kram mamma C

Katarina sa...

Jag har haft en bra och fin söndag.
Vi har åkt slalom i Ålåsen.
Vackra blomster. Lycka till på praktiken. Kram Katarina :O)

Skogslyckan sa...

Så kul det låter med praktikplatsen! Ja vaser i rätt storlek det hittar man sällan, trots att man har en hel hylla full... Underbar bukett!
Hoppas du får en fin start på den nya veckan!
Kram Pia

Karin sa...

Vacker bukett i underbara färger och vaser behövs det många i olika utföranden!

Angel.Pearls sa...

Superfina blomsterarrangemang! Jag har också dåligt med bra vaser, faktiskt..å ändå är skåpen fulla..Ha en fin vecka! Eva