söndag 17 april 2011

Sweet Santini...






Santini är verkligen inte min favoritblomma, tycker mest den ser billig och lite skräpig ut. Så tyckte jag i allafall ända tills jag fick syn på denna häftigt röd-rosa Santini som jag tycker är helt fantastisk. Läcker både i färg och utseende.
Nu har jag ju använt mig av de små blommorna som växer längst efter stjälken och måste tas bort för att inte hamna under vatten-ytan (det är aldrig bra) men de var ju perfekta i storlek till dessa små flaskor och glas. Ha nu en riktigt solig och god vårsöndag allihopa!

*

I usally dont like Santini-flowers until I saw this variety.

The strong colour and all the small details in the flower is so cute, these are the small sideflowers that you have get rid of before you but the flowers down in water.

Have a nice sunny sunday everyone!

6 kommentarer:

elinAnita (eddaskreativiteter ) sa...

Koselig og fin blomst med en skjønn farve:)
Ha en riktig go påske min svenske bloggvenn...
klemklem til deg

Fågel Blå sa...

Vackert arrangemang!"!!!
Syns att du har känsla för detta!
Ha en fin Söndag!
Kram kathrine

Marie//Tekla Maräng sa...

Så fina blommorna är i sina små flaskor. Underbara spetsar i förra inlägget.
Jo féen är köpt på Zetas för någon vecka sedan.
Ha en skön söndag själv:)

Sanne sa...

Dear Katta,

the colour is really nice, but your arrangements are sooooooooo beautiful !!! Your new header, too....
Have a great sunday,
best wishes,
Sanne

susanne sa...

vackra arrangemang som du har gjort med de vackra krysantemerna!
kram
susanne

Fru C sa...

Små men i detta sammahang perfekta....Ha en skönt påsklov!

Kram//