söndag 24 april 2011

I stället för påsksnaps...











Två lata dagar kvar av påsklovet nu och solen har strålat konstant hela dagarna och så även i dag. I går stod Karibisk påskmiddag på menyn hos svärföräldrarna,nice. I dag kanske det blir en mer svensk här hemma. Har hittat lite svartlila penseer som jag planterat i en gammal burk, gillar ju att plantera i gamla burkar jag. De har fått flytta ut, kvar inne finns lite annat blommigt som de söta violerna i ett snapsglas. Jag föredrar faktisk Violer i stället för snaps så mycket sötare och doftar underbart. Ha en skön söndag!

*

Two moore lazy days left of this eastervacation and the sun shines so bright every day, its lovely!

11 kommentarer:

lugnet sa...

Tack! Låter Härligt med en karibisk middag, Mmm! Hoppas du mår bra och att du får en fortsatt Mysig Påsk!!
Kram//Ulrica

4U2! sa...

Vist är det underbart? Ha en fin skön dag!

Karin sa...

Så underbara bilder du bjuder på! Så fint med kakburken. Den väcker minnen...tror det finns en likadan, fast blå, hemma hos min mor. Jag har satt ägg i mina små likörglas!

Anci sa...

Det låter som en spännande middag.

Vad fint du har gjort med blommorna, du är duktig ! En florist redan.

Kram
Anci

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Så fint med violer i snapsglaset. Får mer än gärna vara blommor där för mig med, snapsen får någon annan dricka.

Ha en fortsatt fin påskhelg!

Fågel Blå sa...

Åhhh så fina bilder, och planteringen i lådan så vackert!!!!
Vilken fin färg på peenserna!!!!
Och jag håller med dej om violerna!!!!
Ha en fin fortsättning på Påsken!!!!
Kram Kathrine

Fru C sa...

Åh så vackert i burken...säger jag som är en burkälskare av stora mått...har ni lika vackert väder där som här? Härligaste påsken på länge ;)

Angel.Pearls sa...

Deär svartlila penseerna i plåtasken är urläckra! Fortsatt trevligt påsklov! Eva

Annelie sa...

superhärligt
underbara Bilder som alltid
påskkramar

Viola sa...

Ljuvliga bilder Katta, låter som ni har en härlig påsk, har nu jobbat klart mina 5 dagar och begivit mig denna kväll till vattenhålet så imorgon väntar en vilstol på mig :) kramen

Elin sa...

Hej!
Vad mycket fint du visar.
Önskar dig en fortsatt fin vecka!
Kram Elin