lördag 30 april 2011

Doften av Lavendel....



Jag vill bara sitta här och lukta på blommorna ser Buddan ut att tänka där han sitter mitt bland Lavendeln. Fick några frågor i mitt förra Lavendelinlägg om hur man sköter just Lavendel och det är ju faktiskt inte svårt alls. Eftersom dessa inte är planterade i krukorna tar jag bara upp innerkrukan och doppar ner i en hink med vatten och låter det bubbla färdigt sen får den droppa av innan jag ställer tillbaka den. Man ser lätt på Lavendeln om den är törstig genom att topparna böjer sig lite nedåt. Lavendel man har planterat i trädgården däremot vattnar man ju ovanifrån. I dag står gårdsfixning på schemat i vår förening sen blir det väl majbrasa i närheten för kidsens skull. Ha en trevlig valborg alla!

*

I think it looks like Buddah like to sit and feel the scent of the Lavenderflowers, dont you? Today its time to clean up the garden where I live and then its time for bonfire like it is the last day in April every eare in Sweden, have a nice day!

8 kommentarer:

elinAnita (eddaskreativiteter ) sa...

Ha en koselig lørdag..
klemklem

Anci sa...

Tack detsamma ! Du är både kreativ och en duktig fotograf. Jag tror jag stannar här och luktar på blommorna :)

Kram
Anci

Fågel Blå sa...

Hejsan!!!!
Åhh så fint med Lavendel!!!!
Jag har Lavendel i min trädgård!!!!
Och jag vill bara ha fler!!!!!
Hoppas du och de dina får en fin Valborg!
Kram Kathrine

NataljaOblonskaja sa...

Åhh, har du redan lavendel inne? Mmmm, kan hur de doftar bara av att titta på dina bilder.
Ha en bra valborg!
Camilla

hemma hos lilla mej sa...

Ååååå så fint med lavendel.Doftar ju bara så himla gott.Önskar en skön och härlig valborg.Kram Rita ♥

Katarina sa...

Tack desamma, hoppas att ni får en skön valborg och 1 maj. Kram Katarina :O)

lottens vita och gröna sa...

ahhhhhh den doften, så vackra bilder katta! nu ska jag anmäla mig så ska du o jag träffa ola på tisdag, fniss!
varmkram lotten

New olds by IsJa - Isabell sa...

Vilka härliga lavendelbilder!
Jag avgudar lavendel med dessa färger och dofter!! Snygga bilder i headern.
Ta hand om dig.
Kram