söndag 27 mars 2011

Sagolika Helleborus...






Den här sagolikt vackra Helleborusen med stora kronblad i brunrosa ton (golden collection) köpte jag på mässan i Årstidens monter. Har ju även tidigare skrivit här att Helleborusen inte är så mycket en julblomma för mej så när jag hittade denna nu i Mars blev jag glad speciellt i den här färgen kommer snart att sätta ut den sen jag njutit av den inomhus ett par dar. Ha en skön söndag!

*

Found this pink-brown Helleborus at the fair on friday and as I love Helleborus I was happy to find it in this lovely colour. Have a nice sunday!

15 kommentarer:

4U2! sa...

Vacker är den och inte julblomma för mig heller ... :)

New olds by IsJa - Isabell sa...

Den är såååå vacker! Jag har inte haft den som julblomma förrän senaste julen och den lyser verkligen upp. Alldeles kär är jag!
Ha en alldeles underbar söndag.
Kram

Sanne sa...

Hey Katta,

really a nice colour !!!!

Have a beutiful sunday,
Sanne

Marie//Tekla Maräng sa...

Det är bara den vita julrosen jag tycker är en julblomma.
Vilken härlig färg du fick tag i.
Ser att vi har fastnat för balkongerna på mässan både du och jag.
Kramar:)

Fågel Blå sa...

Du vilken fin färg!!!!!
Helt underbar!!!!!
Önskar dej en ny fin vecka!
Kram Kathrine

Mamma C sa...

Det är en supervacker blomma. Vi har en hel rabatt blandat med olika sorter. Men bara den vita som blommar nu.
Kram mamma C

Katarina sa...

Bedårande!!!:O) många fina bilder du har lagt ut, bla. från mässan Kram Katarina.

susanne sa...

den är underbar den där färgen på helleborusen du köpt!
ingen julblomma för mig heller, vill ha den i trädgården!
hälsningar
susanne

NataljaOblonskaja sa...

De är helt otroligt läckra, julrosorna. Köpte en hos Årstiden på Kistamässan, som tyvärr fått bladlöss ...men kommer också sätta ut min så det gör inte så mycket.
Ha det bra!
Camilla

Elisabeth sa...

Många fina bilder. Snyggt att du lagt in loggan Rost och rosor. Ger ett proffsigt intryck.Fina länktips till olika bloggar också.

Elin sa...

Hej!
Jätte fina blommor.
Tänkte önska dig en fortsatt fin vecka!
Kram Elin

AnnaHelena sa...

Jättefin är den!
Jag köpte en julros strax före nyår som har växt på sig nåt helt otroligt här inne. Den stormtrivs verkligen, men planen är såklart att den ska få en plats i trädgården så småningom.

Kram // AH

Ewa`s Galleri sa...

Väldigt fin färg
Och lika fina bilder som vanligt
Ha en bra dag

Fru C sa...

Underskön....

Kram//Carolina

Änglarum sa...

vad fina foton du lägger ut! alltid en fröjd att kika in här.. Ha en fin vecka kramiz Jessica