tisdagen den 15:e mars 2011

Hanging garden...





En hängande trädgård har jag skapat med mina små tomflaskor jag köpte på mässan i lördags. Några av dem hänger i en nedblåst gren jag plockade med mej på väg hem i dag, det är inget helt lätt projekt att få tag i en sån simpel sak som snygga grenar när man bor i stan :) Så denna får duga tills vidare. De små puderlila rosorna köpte jag i mataffären på väg hem, älskar ju just den grålila nyansen. Ett par små snödroppar får bo i ett par av flskorna med.Flaskorna köpte jag färdiga med ståltråd de kan hänga i, nåt man lätt kan fixa själv bara man har tillgång till små flaskor.
*
Bought some cute little bottles with metalthread to hang them up in at the fair last weekend. Now they with small dusty purple roses symbolise a hanging garden in my livingroom.

Have a nice evning!

19 kommentarer:

hemma hos lilla mej sa...

Jisses vad vackert och fint.Dom rosorna är en klar favvo hos mej.Ja det var riktigt riktigt vackert och fint.Ha en skön kväll.Varm kram Rita ♥

Anonym sa...

Så härligt enkelt o vackert samtidigt! Det är faktiskt väldigt ekonomiskt att köpa sina rosor i mataffären. Och ofta blir de så fina, slår ut innan de nickar.
ha en bra onsdag!
kram Lenas trädgård i Blekinge

Fru C sa...

Du är en riktig fixare...och snyggt blir det.....alltid!

Kram//Carolina

Elin sa...

Hej!
Jätte fin bilder. Jag älskade verkligen färgen på rosorna. Vad vackert det blev för att vara så enkelt att göra.

Ha en fin dag!
Kram Elin

Mamma C sa...

Woow, vad snyggt. Vilket rosträd det blev.
Kram Mamma C

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Snyggt!
Har haft liknande funderingar ett tag men aldrig kommit igång. Men nu när jag ser hur fin din hängande trädgård blev måste jag nog testa jag med. :-)

Ha det gott!

Fågel Blå sa...

Jösses vad fint!!!!!
Och vilken härlig färg på rosorna!!!!
Ha en fin dag!
Kram Kathrine

Sanne sa...

Daer Katta,

what a wonderful idea with the little bottles !!!

Love the colour of teh rose...
Have a nice day,
best wishes,
Sanne

Elisa Day sa...

Vad vackert! Nu ser jag ju vad du skulle ha flaskorna till. Visste att det skulle bli något otroligt vackert. Kram

Angel.Pearls sa...

Supersnyggt -jag är också på jakt efter såna fina flaskor -i en härligt ljus aqua ton..Ha en fin dag/ Eva

Loella sa...

Hej kompis!


Vad fint du gjort....!
Förstår det att det var ett helt äventyr att finna en gren till ändamålet...Minns ju hur jag släpade hem något som var i stort sett ett helt träd *fniss*...

Blev himla fint med flaskorna och de ljuvliga rosorna.
Din smak och ditt öga för sinnligheter slår aldrig fel!

KRAM till dig och en skön go kväll också..
Loellan

Sussi / Sussinghurst sa...

Hvor er det en enkelt og smuk dekoration - Godt tænkt!

Katarina sa...

Gud så tjusiga rosa rosor :O) Kram Katarina.

Lena Kristina sa...

Halloj!

Nu är det väl på tiden att vi börjar blogga lite, eller?

Jättekul att ses på mässan. Vilka fina flaskor du köpte. Jag hade med tänkt att köpa lite sådana men det glömdes bort när jag skulle hem med min stora pjäs.

Den färgen på rosor är verkligen vacker. Jag ska sticka mig en kofta i den färgen, bara älskar den.

Du tar så otroligt ifn afoton, njutbart!

Ha en bra helg

KRam Lena

Marie//Tekla Maräng sa...

Nej det är verkligen inte lätt att hitta fina grenar när vi bor som vi gör, men jag tycker den grenen var fin som du har klätt med flaskorna.
snyggt.
Kramar:O)

Snickaregården sa...

Hittade nyss hit. fantastiska bilder :)
Trevlig helg
Kram Maria

Elin sa...

Önskar dig en fin dag och en trevlig helg!
Kram Elin

Agneta sa...

Gudars skymning = soooo nice!
Agneta

Karin sa...

Underbart!
Kramar