lördag 5 mars 2011

Dusty blue...



En ny liten lykta har funnit sin plats på min lilla hylla i köket, gillar den lite diffusa blågrå nyansen på den, just det där att det inte helt tydligt är vilken färg det egentligen är utan lite dammig eller smutsig i tonen det gillar ju jag. Lite små Pärlhyasinter i nästan ssamma ton och några söta videkissar får stå brevid. Lyktan kommer härifrån.
Ha en skön solig lördag allihopa!
*
English!
Found this little candleholder when we were out shopping the other day. I like colours like this like they were a little dusty. This is some kind of blue-gray and I bought it here.
Think it goes well with the Grape Hyacinths in the little parfumebottle on my shabby kitchenshelf. Have a nice day!

14 kommentarer:

cosifan sa...

Du ger så mycket fri energi genom dina vackra bilder! Uppskattar det verkligen.

hemma hos lilla mej sa...

Vilken söt lykta .Bara så himla fin.Underbara bilder visar du idag,Önskar dej en härlig lördag.Varm kram Rita ♥

Olga sa...

What a beautiful new header Katta. Your flower arrangements are very inspiring... I loved the candle holder. I'm curious how it'd look like with a candle lit inside.

Mamma C sa...

Vackert som bara den. Ha en fin lördagskväll.
Kram mamma C

lugnet sa...

Såå fin!! Härliga bilder, Lovely! Hoppas du får en fortsatt mysig Lördag. Här softas det i soffan med ett glas rött och Alva kollar Bolibompa!
Kram//Ulrica

Skogslyckan sa...

Är också förtjust i de lite dimmiga smutsiga nyanserna av turkost blått rosa turkost mm. Tycker det är skönt att färgerna kommer åter. Inte bara vitt vitt vitt. Jag gillar vitt också men uppblandat med färg.
Ha en fortsatt fin helg!
Kram Pia

Loella sa...

Hej min sköna böna!

Härligt att vara tillbaka i blogglandet och här hos dig...

KRAMIS Loellan

New olds by IsJa - Isabell sa...

Hej Katta!
Härligt färg på lyktan. Gillar den jag med. Skönt att vara i blogglandia igen, men håller med dig om att det är skönt med semester :)) från allt...
1000 kort, hmmm, jag var nog lite för rädd om min kamera tror jag. Tänkte bara på vad den kostade mig varje gång jag funderade på om jag skulle ta med den till stranden...:)))

kram, kram

Elin sa...

Hej!
Jätte fina bilder och jätte fin lykta.
Ha en fin dag!
Kram Elin

Viola sa...

Underbara färgtoner ihop, här har vi en solig söndag och då hoppas man ju på att många vill göra en utflykt, ha en skön dag, kram

Annelie sa...

himla fina bilder och inspiration
kramar

4U2! sa...

Så fin!

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Så fin! Och vackert med de dova färgerna

Hoppas du har haft, och har, en riktigt fin helg. Må gott!

Katarina sa...

Kikar bara in och ser alla fina bilder. Ha en skön söndag. Kram Katarina :O)