lördagen den 19:e februari 2011

Sweet petite....



Det här var min lunch i går ;) Ja i normala fall äter jag ju riktig lunch men det blev annat att göra igår så dessa söta små införskaffades på vägen hem. Jag är lite sen av mig så jag har aldrig smakat Macarons förr även om jag sett dem runt på bloggar och annat länge. Härligt goda och söta att titta på var de i allafall från Chokladfabriken på St:Eriksplan.
I dag har vi ett otroligt vackert vinterväder med strålande sol, iskallt visserligen men vackert, så ha en bra dag!
*
This two sweet macarons followed me home to be eaten yesterday and the tasted soo nice. Have seen them on blogs for a long while now but not tasted them myself before now.
Today we have the most wonderful winterweather as possible,
sun is shining bright its cold as h..l but sooo beautiful.
Have a nice day!

16 kommentarer:

hemma hos lilla mej sa...

Vilka fina bilder du visar!Bara så smarrigt.Önskar dej en skön och härlig lördag.Varm kram Rita ♥

Fågel Blå sa...

Åhh sågf goda ut!
Ha en fin Lördag!
Kram Kathrine

Marie sa...

De såg goda ut, har adrig provat sådana, önskar dig en fortsatt trevlig helg,kram

Viola sa...

Ser nästan för rara ut för att inmundigas....) här är en till som aldrig smakat dessa, men för mig är det ett jätteproblem med bakverk, tål varken mandel eller nötter så intaget är begränsat så att säga, ha en skön helg, KRAM

Nyanser av vitt sa...

Vackra bilder. Rödspätta är ju så gott. Bara panera,steka med mycket citronpeppar och mumsa i sig.
Ha en fin dag i vårt vackra väder.
Kram Agneta

4U2! sa...

Samma väder här. De där har jag sett med men inte smakat.

Lizette sa...

Så socker sött...
Bara måste prova att baka sådana...
Önskar dig en trevlig dag!

elinAnita (eddaskreativiteter ) sa...

Slike har jeg aldri smakt...de ser riktig goe ut:)
ha en flott lørdag..
klemklem

Ewa`s Galleri sa...

Låter inte som någon vidare lunch
Men annars ser de goda ut och gör sig bra på bild
Ha en riktigt bra helg

Sanne sa...

Dear Katta,

these macarons are sooooooooooo tasty...I have to take care of them her , because everybody likes to , eat them sooo much...Love your combi of rosé and brown accessoires !!!

Have a nice , even a cold weekend ,
best wishes,
Sanne

vita zara sa...

Hej Katta.
Går det där att äta, jag som trodde det var prydnadsbakelser, du vet här i obygden finns ingenting, så jag vet inte mycket.
Ser en helt magisk turkos lykta hos dig, och så din fina tovade blomma.
Många hälsningar till dig vännen.
Kram Zara

Fru C sa...

Tänk om man fick smaka.....dom ser så läckra ut. Ha en bra helg!

Kram//

Mamma C sa...

Åhhh woow, vilken lunch :-) Jag har varit väldans sugen på att testa och baka dessa läckerheter. Har faktiskt inte smakat någon heller för den delen.
Kramis Mamma C

cosifan sa...

Så så fin blogg!Undersköna bilder!

Lisa.L sa...

Dom kakorna ser så söta och goda ut :D mums ! kram kram

kvinna sa...

Läckert och vackert! Det ska jag definitivt prova att göra.