lördag 12 februari 2011

Snowstorm and dragonflies...



Snö fick vi så det räckte och blev över till i går i allafall, blev tvungen att stanna hemma från skolan tråkigt nog älskar ju att gå i skolan igen ju! Än i dag är trottoarerna oplogade på vår gata och gående får gå där bilarna ska köra och de har i sin tur bara ett fält så måste de möta någon får en backa, det är som tjurfäktning att titta på. Nedrersta bilden är vårt sovrumsfönster i går morse. Blev så glad i veckan när jag fann den här fina trollsländan från Lotta DjossouPlagg till 50%. Och glad igen blev jag när jag dessutom haft turen att vinna en biljett till Rum&trädgårdsmässan i Kista hos Vita rosor och förgätmig tack Anna!! Ha nu en bra lördag allihopa, själv ska jag ut med min kamera på vinterpromenad.
*
Yesterday we really had bad wetherconditions here I even had to stay at home from school. Today is beautiful outside with all new white snow so im gonna take my camera for a walk. This dragonfly from Lotta djossou i bought this week I love dragonflies and this one was on sale. On the last pic its our bedroomwindow yesterdaymorgning.Have a nice saturday!

15 kommentarer:

NataljaOblonskaja sa...

Det är verkligen vackert, halsbandet. Har sett det förrut och dreglat över det.
Gillar insekter på smycken och på bilder, konstigt det där, för i verkligheten får de gärna hålla sig borta :)
Vann oxå en biljett på Kistamässan, så vem vet, vi kanske möts:) Verkar som om många bloggare ska dit.
Ha en skön vinterdag!
Camilla

Ewa`s Galleri sa...

Vilken fin trollslända
Här har det kommit massor av snö, men idag skiner solen och det är 10 grader kallt
Kanske ska göra som du ta en promenad med kameran
Ha en bra dag

Hagagården sa...

Oj vilken fin trollslända du fått tag på.
kram o ha en fin helg.
Ninni

Fågel Blå sa...

Hej vad fint detta smycke var!!!!
Skall kolla in butiken!

Ha en fin dag!

Kram Kathrine

Sanne sa...

Dear Katta,

ohhh dear , a snowstorm...I can´t believe it...but the picture is nice...
And your new neclace is very nice , too !!!

Have a great weekende,
best wishes,
Sanne

Olga sa...

The feather-snow picture is beautiful. They do seem to have something in common... And the dragonfly is like a dim memory of the sun and summer... I'm also in a 'winter' mood this days. Keep warm!

Agneta sa...

Woooooow så nice att komma in i Din dejliga Rost & Rosor värld. Jag skall njuta njuta och dricka en halv liter cappucino, medans jag minglar runt!

Love

Agneta

kathrin sa...

it looks so lovely, big hugh Kathrin

Ullis/Leva på landet sa...

Visst har det kommit mycket snö. Sönerna hoppades på att bussen inte skulle komma fram så de fick vara hemma, men så blev det inte. Ska också på trädgårdsmässan. Har köpt mig en biljett. Har inte haft samma tur som dig ;)
Ha en fortsatt bra helg!
Kram Ullis

Ullis/Leva på landet sa...

Visst har det kommit mycket snö. Sönerna hoppades på att bussen inte skulle komma fram så de fick vara hemma, men så blev det inte. Ska också på trädgårdsmässan. Har köpt mig en biljett. Har inte haft samma tur som dig ;)
Ha en fortsatt bra helg!
Kram Ullis

Mamma C sa...

Tjusigt smycke du hittat. Ja, nu har det kommit snö så det räcker för i år. Idag har det bvarit toppen väder här. Massor av sol men lite kallt.
Kram mamma C

Fru C sa...

I love Lotta Djoussis smycken....halva priset....vilket fynd ;)
Nu slår kylan till -10 just nu....usch!
kramar//

susanne sa...

ja, det är väl så att man hittar dem som har samma intressen/yrken =)
jag har från början en artesan utbildning, vävnad, sömnad och maskinstickning, men gick sen till trädgårdsmästare och därifrån till florist!
jag har haft blombutik i nästan sex år, men just nu är jag sjukskriven!
vilken skola i stockholm går du i?
susanne

susanne sa...

oj, glömde skriva att det där slända smycket är mycket vackert! =)

tjejer sa...

Jag gillar det! Bra alster.