onsdag 23 februari 2011

Sagolika tulpaner...




Som jag sa i går så stod ett studiebesök på Tulpanens hus på schemat idag. Gissa om de hade många fina sorter där. I regnbågens alla färger och jordens alla former, nya sorter och gamla tom historiska med härstammning från 16-1700-talet till vacker klassisk musik kunde man vandra omkring och njuta av skönheterna och efteråt avslutade några av oss i självplocket där några olika Tulpaner fick följa med hem. Lovar att jag kommer att visa mera därifrån sedan.
*
Today we went to the Tulip-house as I told you about yesterday. there were so many different kinds of magnificent Tulips that I dident know about, new ones and even wery old kinds from the 1600-century. After some of us stayed and pickt our own Tulips to take home. I´ll promise to show more pic´s from the exibition later. Have a nice eve!

12 kommentarer:

4U2! sa...

Vad fin din blogg blev, och blommoran: tjusiga!

susanne sa...

jättefina tulpaner!
ligger det i stockholm det där?
kram
susanne

Angel.Pearls sa...

Urläckra tulpaner -de ser så där härligt krispiga ut! Tack, här är allt fint! Kram Eva

Fru C sa...

Idag ska jag köpa massor av tulpaner till sonen som fyller år.....Yeah!

Kram// Carolina

Skogslyckan sa...

Måste varit en härlig upplevelse att göra ett besök där. En del ser ju inte alls ut som vi är vana att se tulpaner. Vackert!
Kram Pia

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Hej Katta! Länge sedan sist. Jag blev jätteglad över kommentaren hos mig i mn nya blogg.Vette tusan vad som for i mig men lusten har varit totalt down hela hösten. Nu tänker jag dock sätta punkt för det, iaf försöka, så därför började jag om helt från början.
Hoppas att du har det bra. Stor kram till dig från ett soligt Jämtland.

2busar.blogspot.com är den nya adressen :)

Country Hill sa...

Wow vilka vackra tulpaner har aldrig sett nåt liknande måste ha varit ett roligt besök.
Ha en fin dag!
Kram Lena

Ewa`s Galleri sa...

Ohh vad mycket fina tulpaner
Och din nya header var verkligen fin
Ha en bra dag

Änglarum sa...

Underbart med tulpaner.. särskillt med lite ovanliga sorter..Håller med helmysig blogg. må så gott kramiz Jessica

Katarina sa...

Vilka läckra tullisar :O) jag har aldrig sett sådana förut. Måste vara kul att få se så mycket fint. Kram Katarina :O)

Mamma C sa...

Ja, det finns ju sjukt många tulpansorter.
Kram Mamma C

lugnet sa...

ÅÅhh, vilken underbar utbildning du går. Färg och dofter!! Älskar tulpaner!
Ha en fin Helg Katta!
Kram//Ulrica