söndag 27 februari 2011

En doftande ballerina och prins Daniel...





Det låter nästan som rubriken på en skvallertidning det där men det handlar bara om Tulpaner, jag lovar ;) Alla nya Tulpaner som tas fram får ju först ett nr och sen ett namn prins Daniel-tulpanen döptes nyligen och är den röd-gula lite hängiga typen på översta collaget. Den doftande ballerinan är den stora oranga utslagna tjejen i samma collage som visst ska ha en speciellt fin doft, jag kände visserligen inte nåt men de andra som stoppade ner näsan där sa både åhh och ahh så nåt måste det varit. Alla bilder i detta inlägg kommer från Tulpanens hus i Åkeshov i Bromma. Där fanns även självplock av tulpaner så jag plockade med mig och några med lökarna kvar som arrangerades på div sätt här hemma sen. Fick ju en del inspiration av de som hängde upp och ner och den som låg på den gamla krattan. Som vanligt går det att klicka på bilderna för att se dem bättre. Ha en bra söndag alla!
*
This Tulip-collages is from the Tulipexhibition I visited earlier this week. Remember to klick on the pic to see them larger ;) Have a nice sunday!

17 kommentarer:

elinAnita (eddaskreativiteter ) sa...

Herlige bilder...
ha en kooooselig søndag
klemklem

hemma hos lilla mej sa...

Ååååå vad mycket himla fina bilder du visar.Önskar dej en skön söndag.Varm kram Rita ♥

lugnet sa...

Vackert collage av bilder! Gillar din nya header:) Hoppas du får en fin Söndag! Här är vi utan vatten igen, så vi ska byta vattenpump till huset.. Fördelen är att man blir rätt händig när man har hus, om man nu ska försöka se det från den ljusa sidan:)
KRAM/Ulrica

Hagagården sa...

Oj så mycke vackert du visar med tulpanerna,härligt!!!!
Kram o ha en fin dag.
Ninni

Himmelriket sa...

Du har så fina bilder...
kan du inte berätta för mej hur du gör för att man ska kunna klicka in sig på andra inlägg via sidebaren. Har försökt att fixa det men inte lyckats.
Kram ullamaria

Elin sa...

Hej!
Jätte fina bilder på tulpanerna.
Ha en skön och trevlig söndag!
Kram Elin

Himmelriket sa...

Jag låter nog väldigt ointelligent, men jag får inte till det...
Menar du att jag ska gå in på den grå raden med arkiv och redigera å sånt, eller fins det någon annan grå rad?
var hittar jag lägg till bild på designfältet, eller menar du att jag ska göra det som en gadget?
Tack snälla du för att du hjälper en gammal oteknisk människa!!!
kram ullamaria

NataljaOblonskaja sa...

Guud vad superlyxigt det låter med självplock på tulpaner.
Har sett den där prins Daniel och jag måste säga att det är väl inte preicis den snyggaste tulpanen jag sett. Har kanske den riktigt prinsens drag då, med andra ord:)
Ha en sköön söndag!
Camilla

Lenas trädgård sa...

Välditg läckra bilder! Tulpanen har verkligen fått en nytändning, ...eller har den haft någon innan?
Fina bilder!
Kram Lenas trädgård

Annica sa...

Ja "krattbilden" fångade även mig kul ide=)Längtar så in i b...på att mina tulpaner ska blomma i trädgården.Fin söndag till dig/Annica

Splenderosa sa...

Hello from Texas!! I love your photographs & collages. Your blog is perfect eye-candy. Adding you to my sidebar & I'm following.
xx's Marsha

Ullis/Leva på landet sa...

Tulpaner är inte bara tycker jag, älskar dem. Kanske för att de finns i så många härliga färger och modeller, eller för att de ger hopp om vår.
Så fina bilder, njuter.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Fru C sa...

Idag skickar jag dig massor av rosor för de l j u v l i g a bilderna du visar....och ny header också minsann

Ha en bra början på sportlovet...här är det slut nu!

Kram// Carolina

Country Hill sa...

Wow vilka fina bilder, tänk där har jag aldrig varit måste vara ett underbart ställe.
Ha en fin start på veckan!
Kram Lena

Änglarum sa...

Hej! blir mer och mer förälskad i tulpaner... tycker att de säger så mycke, om inte annat så betyder de vår●♥♥●•
Ha en skön kväll !kramiz Jessica

Kathys Home sa...

Mums...med alla tulpaner...:-)Hoppas allt är bra med dig, kramelikram kat

Mamma C sa...

Så mycket fina tulpaner, vilket fint collage.
Kram Mamma C