lördag 22 januari 2011

Sweet as candy...


Sharon, Persimon eller Kaki kärt barn har många namn. Presis som de andra lite ovanligare frukter jag visar här ibland så är den här inte bara söt och god utan också en fröjd för ögat. Tycker dessutom att de torra lite brunaktiga bladen liknar torkade lite vissna men ändå vackra blommor. Funkar perfekt som lördaxgodis om man vill ha det sött men ändå
lite nyttigt.Ha en bra fortsättning på lördagen allihopa!
*
Fruits that reminds of flowers and also taste nice ans sweet
Persimmonfruit. I think that the little brown leafs on it looks like flowers. Have a nice saturday everybody!

6 kommentarer:

Viola sa...

VIsst är den vacker denna skapelse, färger som jag gillar och så fint mot det grå...ha en skön helg, kramen

Fågel Blå sa...

Hello!
Åhh så gott detta ser ut!
Hoppas du får en fin Kväll!
Kram Kathrine

Angel.Pearls sa...

De är underbart vackra! ..tänk att jag aldrig smakat- det kanske är dags nu!! Kram o en fin lördagskväll!! Eva

NataljaOblonskaja sa...

De är verkligen vackra och är dessutom min sons favoritfrukt.
Själv tycker jag de är lite för söta....
Ha en härlig helg!
Camilla

Anci sa...

Vackra bilder och säkert en god frukt.
Synd med lunchen !

Kram
Anci

hemma hos lilla mej sa...

Underbara bilder.Bara så underbart god frukt.Önskar dej en skön söndag.Varm kram Rita ♥