lördag 15 januari 2011

Rosor på tulpanens dag....



Lördag och tulpanens dag idag och då visar jag rosor :)
Har ju lovat bilder från utbildningen och den startade ju denna veckan med just rosor och här ser ni mina som jag jobbat och slitit med om och om igen. Det har snittats och bundits buketter så jag fått kramp i vänsterhanden,
kommer nog att få en riktigt stark vänster efter det här.
Kom dessutom på mig i går när jag skulle göra middag att
jag stod och snittade brockolin på floristvis så kanske det sitter nu :D

Terminens första bukett fick dessutom äran att få följa med hem. Stor och tung som buketten var hade jag svårt att hitta en passande vas men tillslut kom jag på att den här gamla jag ärvt av min mormor var just precis lagom i höjd tyngd och
omkrets. Ha en skön lördag alla!
*
Today its the Tulips day in sweden. But as I started in the florist school this week and been working with roses the whole week I ofcourse give you some pics from school what Ive been working with, and this weekend in our home has a scent of roses and eukalyptus but not Tulips.
Have a nice saturday!

13 kommentarer:

Mamma C sa...

Vilken fin bukett det blev och rosorna var stora och vackra. Ha en bra lördag.
Kram mamma C

Hagagården sa...

Helt underbart fin bukett!!!
Kram o ha en fin lördag.
ninni

hemma hos lilla mej sa...

Vilken underbar fin bukett med rosor.Ha nu en riktigt fin lördag.Varm kram Rita ♥

Skogslyckan sa...

Fantastiskt vacker bukett Katta. Ler när jag ser dig framför mig stå och göra broccoli buketter!!
Ha en mysig lördag!
Kram Pia

elinAnita (eddaskreativiteter ) sa...

Nydelige roser...
ha en fin fin lørdag
klemklem

SoF sa...

Å vilken fantastiskt vacker ros!

Lycka till med lärandet K.

Marie//Tekla Maräng sa...

Snygg ros bukett.
Ha det gott:)

Petit Eyekiss sa...

Gör man så fina buketter, så får man gärna visa rosor på "Tulpanens dag"
Snittar du broccolin, ja då sitter nog det du lärt dig;-)
Trevlig lördag!
Elisabeth

Annelie sa...

läckert med rosor, och vita då som jag gillar...
Sune har inte visat några tendenser ännu av intresse för lilla Bodil, sneglar lite förstrött bara och suckar precis som om jag bryr mig ser det ut som han tänker, men man vet aldrig, katter är ju som dom är, lite luriga...
kram

Maggan sa...

http://vindsromantik.blogspot.com/
... jag har 2 bloggar

Hej
Förstår att du går någon utbildning, med blommor, så intresdant. Fin bukett

Önskar dej en underbar helg
/Maggan

bicocacolors sa...

Parece que la primavera ya esta aquí, que maravilla!!!

New olds by IsJa - Isabell sa...

Vilken snygg bukett!!!
Härligt att lära sig ngt nytt!
Kram

Estella sa...

Otroligt fin bukett!!